جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: آتش بس ۷۲ ساعته پس از موافقت روز پنج شنبه گروه‌های مقاومت فلسطینی و رژیم صهیونیستی، ازساعت ۸ صبح جمعه دهم مرداد آغاز شد.

به گزارش واحد مرکزی خبربه نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس بیانیه‌ مشترک وزیر خارجه آمریکا و دبیرکل سازمان ملل، این آتش‌بس 72ساعته از ساعت هشت روز جمعه به وقت محلی آغاز ‌شد.

استفان دوژاریک با قرائت بیانیه مشترک بان کی مون و جان کری، درباره آتش بس انساندوستانه غزه گفت: این دو نفر اعلام کردند رابرت سری نماینده سازمان ملل در بیت المقدس و هماهنگ کننده ویژه، تضمین‌هایی را مبنی بر توافق دو طرف درباره آتش بس بدون پیش شرط و البته انساندوستانه در غزه دریافت کرده است.

گروههای مقاومت با اشاره به اینکه به آتش بس پای بند خواهند ماند اعلام کردند در خلال آتش بس همچنان به اقدامات دفاعی خود ادامه می دهند و پاسخ هرگونه نقض آتش بس از سوی رژیم صهیونیستی را خواهند داد.

قراراست مصر میزبان گفتگوهای غیرمستقیم بین اسرائیل و گروه‌های مقاومت در قاهره درباره برقراری آتش‌بسی پایدارتر باشد.

مقامات فلسطینی گفتند هیات فلسطینی در مذاکرات قاهره شامل نمایندگان حماس، فتح، جهاد اسلامی و برخی گروه‌های کوچک‌تر فلسطینی خواهد بود.

شایان ذکر است در آستانه اجرای آتش‌بس سه روزه، 17 فلسطینی از جمله 10 عضو یک خانواده در حملات رژیم صهیونیستی شهید شدند.

به گزارش اسوشیتدپرس، پلیس غزه نیز از گلوله‌باران شدید شمال و شرق غزه توسط تانک‌های اسرائیلی خبر داد.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد از آغاز تجاوز هوایی، دریایی و زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به این منطقه 1458 نفر شهید و 8360 نفر نیز زخمی شده اند.

شمار شهدای فلسطینی از روز پنجشنبه از شمار شهدای تهاجم قبلی اسرائیل به غزه در 2009 بیشتر شد.در تهاجم اواخر دسامبر 2008 که سه هفته طول کشید، 1440 فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از 3500 نفر زخمی شدند.

طبق اعلام صهیونیست‌ها تاکنون 61 نظامی اسرائیلی نیز کشته شدند در حالی که در تهاجم قبلی، ارتش اسرائیل 10 نفر تلفات داده بود.

این در حالی است که شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد این جنبش توانسته است 131 نظامی صهیونیست را دردرگیریهای مستقیم به هلاکت برساند.

کد خبر 267321

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha