همشهری آنلاین: چندین انفجار پی‌درپی در یکی از شهرهای جنوبی تایوان بیش از ۲۴ کشته و ۲۷۱ زخمی بر جا گذاشته است. علت احتمالی انفجارها نشت گاز از خطوط زیرزمینی گاز اعلام شده است.

انفجارهای پیاپی در تایوان دست کم ۲۴ کشته و ۲۷۱ زخمی داد

به گزارش دويچه وله، انفجارهای پی‌درپی در شهر جنوبی کائوشیونگ در تایوان چند خیابان را ویران کرده و دست کم ۲۴ نفر را به کشتن داده است. این انفجارها شامگاه پنج‌شنبه (۳۱ ژوئیه/ ۹ مرداد) به وقوع پیوست و گزارش شده که بیشتر آنها در منطقه چیان‌جن این شهر رخ داده است.

به گفته مقام‌‌های تایوان، بیش از ۲۷۱ نفر بر اثر این انفجارها زخمی شده‌اند. در حال حاضر علت قطعی انفجارها روشن نیست ولی احتمال می‌رود که دلیل آن نشت گاز در خطوط زیرزمینی گاز بوده باشد.

شاهدان عینی صحنه‌های دهشتناکی را توصیف کرده‌اند. به گفته آنها، آتش به حدود ۲۰ عمارت چند طبقه سرایت کرده و ماشین‌های آتش‌نشانی و خودروها بر اثر انفجار به اطراف پرتاب شده‌اند.

انفجارهای پیاپی در تایوان دست کم ۲۴ کشته و ۲۷۱ زخمی داد

حدود ۱۰ جسد در خیابان‌ها دیده شده و یکی از خیابان‌ها به کلی ویران شده است. مردم از وحشت به اطراف گریخته‌اند و شاهدان عینی از کشته‌های پرشمار در خیابان‌ها سخن گفته‌اند. بسیاری با جراحت‌های ناشی از سوختگی به بیمارستان‌منتقل شده‌اند.

یکی از حاضران در صحنه به خبرگزاری رسمی "سی ان ای" تایوان گفت: «انفجارها مثل رعد و برق بود و خیابان جلوی مغازه من ویران شد.»

برخی از شاهدان، انفجارها را به "زمین‌لرزه" تشبیه کرده‌اند. به گفته سازمان آتش‌نشانی تایوان، ۴ آتش‌نشان بر اثر انفجارها کشته و ۲۲ تن از آنها زخمی شدند.

وزیر اقتصاد تایوان گفت، احتمالا نشت گاز پروپیلن باعث این سوانح شده است. به گفته یکی از مقام‌های رسمی تایوان، آتش صبح جمعه در ابعاد گسترده‌ای مهار شد و تحت کنترل در آمد.

از بیش از ۱۱۰۰ تن از ساکنان منطقه خواسته شد، خانه‌های خود را ترک کرده و به سکونت‌گاه‌های موقت پناه بیاورند. ارتش تایوان حدود ۱۴۰۰ سرباز را به محل سانحه فرستاده است.

کد خبر 267336

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha