همشهری آنلاین: بر اثر انفجار چند بمب در مناطق مختلف عراق امروز ۲۲ نفر کشته و ۴۹ نفر دیگر زخمی شدند.

۷۱ کشته و زخمی در انفجارهای روز جمعه عراق

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع بیمارستانی و امنیتی گفتند: بر اثر انفجار در یکی از خیابان های اصلی شهرک صدر، هفت نفر کشته و21 نفر زخمی شدند.

سه بمب کنار جاده ای نیز به صورت تقریبا همزمان نزدیکی مسجد شیعیان در میدان مرکزی خولانی منفجر شد که بر اثر آن سه نفر کشته و هشت نفر نیز زخمی شدند.

خبر دیگر این که بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در منطقه حبیبیه در شرق بغداد پایتخت عراق ، 12 نفر کشته و 20 نفر زخمی شدند.

همچنین فرماندار منطقه حدیثه استان الانبار در غرب عراق از کشته یا زخمی شدن ده ها نفر از عناصر گروه تروریستی داعش در درگیری های روز جمعه خبر داد.

عبد الحکیم الجغیفی گفت : در درگیری میان عناصر مسلح داعش و نیروهای عراقی در الانبار ده ها نفر از عناصر داعش به هلاکت رسیدند.

از صحنه تحولات سياسي عراق هم خبر مي رسد، آيت الله سيستاني ار مراجع شيعيان در نجف اشرف روز جمعه از سياستمداران اين کشور خواست در روند انتقال قدرت اين کشور مانع تراشي نکنند.

اين درخواست آيت الله سيستاني در حالي مطرح شد که عراق به ضرب الاجل تعيين شدن براي انتخاب نخست وزير آينده اين کشور نزديک مي شود.

به گزارش آسوشيتدپرس از بغداد ، آيت الله سيستاني در اظهاراتي که سخنگوي وي در مراسم نماز جمعه امروز قرائت کرد، افزود: دولت بعدي عراق بايد مورد پذيرش گسترده همه طيف هاي سياسي اين کشور باشد.

احمد الصافي سخنگوي آيت الله سيستاني به نقل از وي اعلام کرد هيچکس نبايد مانع از دستيابي به اجماع ملي درخصوص تشيکل دولت شود.

 

کد خبر 267343

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha