همشهری آنلاین: رئیس کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال تقویت زیرساخت‌ها و تجهیز ورزشگاه‌های کشور را در کسب میزبانی مسابقات جام ملت‌های آسیا تعیین کننده دانست و گفت: ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه‌ها یک امتیاز منفی در موقعیت ایران است.

جمالی

امید جمالی در گفت‌وگو با ایلنا ضمن بیان این مطلب درخصوص کنار رفتن دو کشور عربستان و تایلند از میزبانی جام‌ ملت‌های آسیا اظهار داشت: هنوز در زمینه اعلام انصراف این دو کشور اطمینان ندارم چراکه هنوز کنفدراسیون فوتبال آسیا چنین خبری را رسما تایید نکرده، ولی در صورتی که این خبر صحت داشته باشد و این دو کشور از میزبانی جام ملت‌ها انصراف داده باشند، شانس ایران برای گرفتن میزبانی افزایش خواهد یافت. البته همچنان رقیب اصلی ما برای کسب میزبانی جام ملت ها امارات است چرا که آن‌ها از نظر امکانات سخت افزاری شرایط بهتری دارند.

جمالی اضافه کرد: ما برای گرفتن میزبانی بیش از هر چیز نیاز به تقویت زیر ساخت‌ها و تجهیز ورزشگاه‌های کشور داریم و گر نه از نظر برگزاری و نیروی انسانی ایران یکی از قوی‌ترین کشورها در سطح آسیاست.

وی داشتن تماشاگران زیاد و پر شدن ورزشگاه‌ها را یکی از امتیازات کشورمان برای کسب میزبانی جام ملت‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: تماشاگر یک فاکتور مثبت برای ایران است و در لیگ قهرمانان آسیا هم این ویژگی برای کشورمان امتیازآور بوده است ولی با این وجود مسئولان هیات اجرایی توجه ویژه‌ای به فراهم بودن امکانات زیر ساختی دارند و بر داشتن ورزشگاه‌های استاندارد تاکید دارند.

رئیس کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را یکی از فاکتورهای منفی برای کسب میزبانی کشورمان دانست و اظهار داشت: به هر حال مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا روی این موضوع حساسیت دارند و محدودیت‌های کشور ما را نمی‌پذیرند هر چند خانم‌های خارجی با حفظ ضوابط مانعی برای حضور در استادیوم‌ها ندارند.

جمالی داشتن ارتباطات قوی با کشورهای آسیایی و رایزنی با مقامات ارشد فوتبال آسیا را در کسب میزبانی جام ملت‌ها تاثیرگذار دانست و اظهار داشت: خوشبختانه علی کفاشیان و نبی حضور فعالی در مجامع بین‌المللی دارند و در سطح آسیا شناخته شده هستند و رایزنی‌های لازم را انجام می‌دهند و در حال حاضر در منطقه مرکز، جنوب و غرب آسیا موقعیت بسیار خوبی داریم و در شرق آسیا نیز به تازگی با دو کشور کره و ژاپن تفاهم نامه همکاری امضا کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه تصمیم گیری در مورد میزبان آینده جام ملت‌های آسیا روز 9 نوامبر(18 آذر) و همزمان با انتخاب برترین‌های فوتبال آسیا انجام خواهد شد، گفت: تصور می‌کنم با توجه به اینکه ایران سال‌هاست میزبانی مهمی در سطح قاره آسیا نداشته کشورمان همچنان شانس اول میزبانی جام ملت‌هاست و امیدواریم این اتفاق مهم برای کشورمان محقق شود.

جمالی با تاکید بر اینکه میزبانی رویدادی نظیر جام ملت‌ها دستاوردها و تبعات مثبت بسیاری برای کشورمان خواهد داشت، تصریح کرد: کسب این میزبانی از نظر جذب توریست، درآمدزایی، تبلیغات، اشتغال‌زایی، هتلینگ، ترانسفر و رشد فوتبال و معرفی توانایی‌های کشور بسیار تاثیرگذار خواهد بود، ضمن اینکه فرصتی است تا با امتیاز میزبانی بتوانیم بعد از سال‌ها به فینال مهمترین رویداد قاره‌ای در سطح آسیا صعود کنیم و حتی قهرمان آسیا شویم.

وی اضافه کرد: علاوه بر اینها از نظر سیاسی هم این میزبانی برای کشور دستاوردهای مهمی خواهد داشت و در شرایطی که تبلیغات و جوسازی‌های منفی بسیاری علیه کشورمان صورت می‌گیرد این میزبانی می‌تواند به دنیا ثابت کند ایران کشوری آزاد و امن است و با وجود سال‌ها تحریم‌های ظالمانه از توانمندی و ظرفیت‌های بالایی برخوردار است.

کد خبر 267975

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha