همشهری آنلاین: بعد از خداحافظی فیلیپ لام، میروسلاو کلوزه، مهاجم تیم ملی فوتبال آلمان هم اعلام کرد که تابستان سال ۲۰۱۵ از فوتبال ملی خداحافظی می‌کند. او قصد دارد از سال آینده به عنوان مربی در تیم بایرن مونیخ به فعالیتش ادامه دهد.

M.Klose

میروسلاو کلوزه که سابقه ۴ دوره حضور در جام جهانی به همراه تیم ملی فوتبال آلمان را دارد، یکشنبه (۱۰ اوت/ ۱۹ مرداد) به طور غیر منتظره‌ای اعلام کرد که تابستان سال آینده از فوتبال ملی خداحافظی می‌کند. کلوزه با به ثمر رساندن ۱۶ گل به عنوان آقای گل جام جهانی شناخته می‌شود.

به گزارش دويچه‌وله، وی ۱۳۷ بازی برای تیم ملی آلمان انجام داده و در بازی‌های خود ۷۱ گل به ثمر رسانده است. مهاجم باسابقه تیم ملی آلمان در نخستین حضورش در جام جهانی (۲۰۰۲ کره ـ ژاپن) موفق به زدن ۵ گل شد. در دومین حضورش در جام جهانی ( ۲۰۰۶ آلمان) که در آن آقای گل شد، بار دیگر ۵ گل به ثمر رساند و موفق به دریافت کفش طلای جام جهانی شد.

بازیکن فعلی تیم لاتزیو در سال ۲۰۱۰ در آفریقای جنوبی هم تیم ملی آلمان را همراهی می‌کرد و در آن جام ۴ گل زد. او در چهارمین و آخرین حضورش در جام جهانی (۲۰۱۴ برزیل) 2 گل به ‌ثمر رساند و همراه تیم ملی آلمان قهرمان جام جهانی شد. او در کنار لوتار ماتئوس، کاپیتان سابق تیم ملی آلمان رکورددار ۴ دوره حضور در جام جهانی است.

کلوزه پیش از این گفته بود: «قهرمانی در جام جهانی آرزوی دوران کودکی‌ام بود.» این آرزو در برزیل برآورده شد. او همچنین پس از قهرمانی در جام جهانی به خبرنگاران گفته بود، زمانی بهتر از این برای خداحافظی از فوتبال را نمی‌تواند تصور کند.

این در حالی است که کلوزه پیش از جام ‌جهانی گفته بود برای خداحافظی برنامه‌ای ندارد و شاید به حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هم فکر کند.

او نخستین بار در ماه مارس ۲۰۰۱ در شهر لورکوزن مقابل آلبانی، برای تیم ملی آلمان به میدان رفت. کلوزه در این دیدار موفق به زدن نخستین گل ملی هم شد. آلمان این بازی را با نتیجه دو بر یک برد.

 

کد خبر 268591

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha