همشهری آنلاین: کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون می گوید غیر از اسکوچیچ سرمربی فولاد بقیه مربیان لیگ برتر را می‌شناسد.

خبرورزشی نوشت: رضا عطاران بدون هیچ تعارف و اغراقی سوپراستار شماره یک این روزهای سینمای ایران است. عطاران که در اکران نوروز با «طبقه حساس» کمال تبریزی، تماشاگران زیادی را به سالن‌های سینما کشاند و بازی بی‌نظیرش باعث شد تایم اکران این فیلم طولانی شود، این روزها با دو فیلم روی پرده سینمای ایران پول می‌سازد. ردکارپت (فرش قرمز) ساخته رضا عطاران با بازی متفاوت این ستاره سینما و کلاشینکف فیلم تازه سعید سهیلی با هنرنمایی عطاران، به سالن‌های سینما در فصل گرم  تابستان رونق خاصی بخشیده است.

کارگردان و ستاره خلاق سینمای ایران که یکی از سوپراستارهای محبوب جامعه است، دقایقی را هم در آتلیه اختصاصی خبرورزشی گذراند و شوخ‌طبعی و نکته‌گویی‌های طنازانه او که برخورد گرمی با بروبچه‌های تحریریه خبرورزشی داشت، لحظات شیرینی را برای ما رقم زد که حیف است شما در این شیرینی شریک و سهیم نباشید...

  • آقای عطاران، اگر اشتباه نکنیم روز قبل از بازی ایران و بوسنی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل که همزمان بود با اولین روزهای اکران ردکارپت، شما اعلام کردید اگر تیم ملی مقابل بوسنی پیروز شود و به مرحله بعد برود، تماشای فیلم ردکارپت برای تمام علاقه‌مندان نیم‌بها خواهد بود.

درست است، به هر حال آن زمان فضای جامعه رنگ و بوی فوتبال و جام جهانی گرفته بود و تردیدی وجود نداشت که اگر ایران، بوسنی را می‌برد، جشن‌های خیابانی راه می‌افتاد و مردم جشن می‌گرفتند. در آن شرایط من هم دوست داشتم تخفیف نیم‌بهایی که به دوستداران سینما می‌دهم شیرینی صعود احتمالی تیم ملی باشد که نشد.

  • با این حساب شما و تهیه‌کننده و پخش کننده ردکارپت با حذف تیم ملی از یک ضرر هنگفت نجات پیدا کردید؟

اصلاً ضرری در کار نبود. یک روز فروش بلیت نیم‌بها هیچ ضرری به سینما یا فیلم من نمی‌زد. هدف این بود که می‌خواستیم در شور و نشاط جامعه سهیم و شریک باشیم.

  • یک سؤال که دوست داریم بدون تعارف جواب بدهید... شما بازی‌های ایران در جام جهانی را می‌دیدید؟

یک جوری گفتید بی‌تعارف جواب بده که فکر کردم می‌خواهید چه سؤال سختی بپرسید. من بازی‌های ایران در جام جهانی و حتی تمام بازی‌های جام جهانی را دیدم. حالا من یک سؤال از شما می‌پرسم... چرا فکر می‌کنید من بازی‌های جام جهانی را نمی‌دیدم؟

  • حقیقتش بعضی سینمایی‌ها با فوتبال و جام جهانی مشکل دارند. به طور نمونه برخی همکاران شما می‌گویند زمان جام جهانی فروش فیلم‌ها پایین می‌آید و اصولاً تمایل ندارند فیلم‌شان همزمان با بازی‌های جام جهانی اکران شود.

دیدگاه‌ همکارانم محترم است، البته اگر واقعاً چنین دیدگاهی داشته باشند، حتماً برایش استدلال منطقی دارند اما من از این زاویه به فوتبال و سینما نگاه نمی‌کنم. من بازی‌های ایران در جام جهانی را دیدم و همزمان با جام جهانی، فیلم ردکارپت روی پرده آمد. خودم هم هیچ مشکلی احساس نکردم (خنده).

  • حقیقتش برای ما قابل باور نیست که رضا عطاران بنشیند و ۹۰ دقیقه یک بازی فوتبال را تماشا کند...

چرا؟ برایم جالب است بدانم چرا درباره من چنین برداشتی دارید...

  • خب برداشت ما این است که رضا عطاران نمی‌تواند نزدیک به ۲ ساعت یک جا بنشیند و بازی را تماشا کند.

البته من بین دو نیمه استراحت می‌کنم(خنده).

  • یعنی ۲ تا ۴۵ دقیقه پای تلویزیون می‌نشینید و بازی را تماشا می‌کنید؟!

بله، البته دروغ چرا؟ گاهی اوقات هم جلوی تلویزیون دراز می‌کشم، بعضی وقت‌ها هم می‌ایستم (خنده)!

  • اصلاً وسط فوتبال فیلمنامه نمی‌خوانید یا سرگرم کارهای دیگرتان نمی‌شوید؟

نه، با دقت می‌نشینم و بازی را می‌بینم.

  • طرفدار تیم خاصی هستید؟

اگر منظورتان بازی‌های تیم ملی در جام جهانی است که بله، طرفدار تیم ایران بودم (لبخند) فکر کنم شما هم طرفدار ایران بودی، نه آرژانتین یا نیجریه(خنده).

  • در مجموع طرفدار تیم خاصی نیستید؟

چرا فکر می‌کنید هر آدمی که فوتبال تماشا می‌کند، باید طرفدار تیم خاصی باشد؟

  • خب، فضای فوتبال ایران به این شکل است که یا باید آبی باشید یا قرمز، یا زرد (سپاهان) یا طرفدار تراکتور و حالا چه می‌دانم سایر تیم‌ها؟

نه، من طرفدار تیم خاصی نیستم و از جذابیت فوتبال لذت می‌برم. اینکه فوتبال اول و آخرش مشخص نیست، جذابیت دارد. شما برعکس فیلم سینمایی که سناریو دارد، کارگردانی و تدوین شده، در فوتبال به تماشای چیزی می‌نشینید که در هر لحظه، لحظه بعدش مشخص نیست. این نکته در تماشای فوتبال برای من هیجان و جذابیت دارد.

  • کاملاً درست اما خیلی‌ها از این زاویه به فوتبال نگاه نمی‌کنند. مثلاً یکی از پیشکسوتان استقلال به حدی استقلالی است که در عمرش هندوانه یا سیب قرمز نخورده...

اینکه الان گفتید طنز بود دیگر...

  • نه کاملاً جدی بود...

با عرض معذرت، من فکر می‌کنم طرف شما را سر کار گذاشته، مثلاً خود من همین الان ۵۰ درصد حرف‌هایی که زدم، ‌راست نبود و شما را سر کار گذاشته بودم (خنده).

  • پس حق داشتم بگویم شما تا به حال یک بازی فوتبال را ۹۰ دقیقه و کامل ندیده‌اید؟

نه، این یکی را اشتباه می‌کنید. من بازی‌های فوتبال را با دقت و به طور کامل می‌بینم.

  • آخرین فوتبالی که دیدید؟

همین یک‌شنبه شب، ‌بازی آرسنال و منچسترسیتی را دیدم.

*چند چند شد؟

۳ بر صفر آرسنال برد.

  • طرفدار آرسنال هستید؟

بیشتر طرفدار آرسن ونگر هستم. شخصیت جالبی دارد، اسمش هم به آرسنال می‌خورد. الان نزدیک به ۲۰ سال است در آرسنال کار می‌کند.

  • انگار اطلاعات فوتبالی شما خیلی عالی است.

نه دیگر در آن حد... شما که تا دو دقیقه پیش می‌گفتی نمی‌دانی فوتبال چیست (خنده).

  • نه، من منظورم این بود که شما چطور ممکن است ۹۰ دقیقه برای تماشای یک فوتبال وقت بگذاری؟

اتفاقاً من کارهای نشستنی را خیلی دوست دارم (خنده).

  • البته یادمان هست شما یکی از مؤسسان اصلی تیم هنرمندان بودید... چرا با این تیم ادامه ندادید؟ تقریباً می‌شود گفت تیم فوتبال هنرمندان را اولین بار شما تشکیل دادید.

من فقط در همان بازی اول با تیم هنرمندان بودم و بعد اتفاقاتی افتاد که با روحیات من سازگار نبود. ما بار اول برای کمک به زلزله‌زدگان تیم هنرمندان را تشکیل دادیم و اتفاقاً مقابل پرسپولیس ۹ گل هم خوردیم اما هدف اصلاً برد و باخت نبود.

  • خودتان در چه پستی بازی می‌کردید؟

من مهاجم بودم و جاگیری‌هایم در فوتبال حرف نداشت. نمی‌دانم روی چه حسابی بود که عالی جاگیری می‌کردم و توپ در موقعیت‌های خوب به من می‌رسید.

  • الان فوتبالیستی هست که از نظر جاگیری با شما قابل قیاس باشد؟

دست شما درد نکند، داشتیم (خنده).

  • از شوخی گذشته، تکنیک خیلی خوبی دارید. در آتلیه خبرورزشی خیلی عالی روپایی زدید. چند وقت پیش دراگان اسکوچیچ مهمان خبرورزشی بود و بچه‌ها از او خواستند روپایی بزند که کشاله‌اش کش آمد!

حالا این اسکوچیچ کیست؟

  • فصل قبل سرمربی ملوان بود و حالا سرمربی فولاد است. راستی بین مربیان تیم‌های ایرانی چه کسانی را می‌شناسید؟

غیر از اسکوچیچ همه را می‌شناسم (خنده).

  • نظرتان درباره خداحافظی علی کریمی چیست؟ بازی‌های او را می‌دیدید؟

حیف شد، خیلی حیف شد که کریمی خداحافظی کرد البته خداداد هم حیف شد.

  • این درست است که شما با خداداد رفیق هستی و حتی در فیلم «خوابم میاد» هم از خداداد استفاده کردی اما عزیزی که قرار نبود تا ۵۰ سالگی فوتبال بازی کند؟

من هم نگفتم خداداد باید تا آخر عمر بازی می‌کرد. خداداد اگر ۱۰ سال جوان‌تر بود و در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برای ایران بازی می‌کرد، کافی بود.

  • راستی شما چرا برای تماشای بازی‌های جام‌جهانی ۲۰۱۴ به برزیل نرفتید؟

از تلویزیون راحت‌تر می‌شد بازی‌ها را دید!

  • ولی آن زمان برخی آژانس‌ها به مشتریان خود می‌گفتند هنرمندان در این سفر کنار شما هستند و عطاران یکی از این هنرمندان است.

اگر این کار را کرده باشند، کلاهبرداری بوده چون من به هیچ‌‌وجه قصد سفر به برزیل را نداشتم. از چند گروه با من تماس گرفتند و از همان اول گفتم من نیستم. اگر واقعاً آژانسی اسم من را آورده، کلاهبرداری کرده و شما این را بنویسید.

  • حتماً، ممنون آقای عطاران... امیدواریم باز هم شما را در خبرورزشی ببینیم.

من هم از حضور در جمع شما خوشحال شدم.

  • ببخشید اگر در آتلیه اذیت شدید و شما را وادار کردیم، روپایی بزنید...

نه، خودم هم دلم می‌خواست بعد از مدت‌ها پایی به توپ بزنم. حیف که آتلیه شما به اندازه زمین فوتبال فضا نداشت و عکاس شما دست و دلش می‌لرزید که نکند ابزارش را بشکنم وگرنه پایه برگردان و قیچی زدن هم بودم.

  • پس اگر این بار خواستیم برویم فوتبال، روی شما حساب کنیم؟

صددرصد... من یک تیم، شما هم یک تیم (خنده) برد و باخت مهم نیست، مهم دور هم بودن است (خنده جمع).

 

کد خبر 268607

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha