همشهری آنلاین: معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه‌هایی به منظور ارتقای جایگاه خبرنگاران، گفت: پیش‌نویس قانون مطبوعات به زودی در هیات دولت بررسی می‌شود.

به گزارش فارس، حسین نوش‌آبادی با بيان اين خبر گفت: قانون مطبوعات کشورمان همانند سایر قوانین پس از مدتی نیاز به بازنگری دارد که این اتفاق در دولت جدید افتاده است.

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: اگرچه مسئله بازنگری قانون مطبوعات در مجلس مطرح شد، اما چون در آن زمان برخی نگاه‌های سیاسی وجود داشت و برخی جناح‌بینی‌ها ایجاد شده بود، شایسته خبرنگاران نبود که این قانون در آن فضا بررسی شود، اما به زودی این قانون بازنگری شده و تقدیم هیأت دولت خواهد شد.

وی در رابطه با برخی دیگر از اهداف برنامه‌های وزارت ارشاد برای اصحاب رسانه‌، از لایحه‌ای به نام قانون سازمان رسانه‌ای کشور خبر داد و تشریح کرد: تا کنون هیچ سازمان رسانه‌ای در کشور وجود نداشته است اما دولت جدید به سمتی حرکت می‌کند که سازمان صنفی رسانه‌ای نیز همچون سایر نظام‌های صنفی در کشور فعال شود و بتواند در عرصه‌های مختلف تأثیرگذار باشد.

  • تدوين قانون تبليغات همگاني

نوش‌آبادی در ادامه با گلایه از وضعیت تبلیغات در کشورمان، اظهار داشت: پیش‌نویس قانون تبلیغات همگانی تهیه شده است تا بتواند وضعیت آشفته تبلیغات در کشورمان را ساماندهی کند.

وی فعالیت‌های وزارت ارشاد را پایبند به قانون دانست و افزود: جامعه‌ای پیشرفته در گرو مطبوعاتی پیشرفته است، بنابراین باید به رسانه‌ها هر چه بیشتر اعتماد و توجه کنیم تا با سرعت بیشتری به سوی هدف نهایی که داشتن جامعه ایرانی ـ اسلامی متمدن است حرکت کنیم.

نوش‌آبادی در ادامه با اشاره به انتظارات دولت تدبیر و امید از اصحاب رسانه، اظهار داشت: دولت متعلق به جریان و نگاه خاصی نبوده و نیست بلکه دولت متعلق به نظام جمهوری اسلامی ایران است، بنابراین تمام جریان‌های فکری باید کارهای مثبت دولت را انتشار دهند تا به نحوه صحیح به رسالت خویش عمل کنند.

  • دولت قصد دولتی کردن رسانه‌ها و خبرنگاران را ندارد

وی افزود: دولت به هیچ عنوان قصد دولتی کردن رسانه‌ها و خبرنگاران را ندارد و نخواهد داشت، اما انتظار دارد تمامی فعالان عرصه خبر به رسالت واقعی خویش عمل کنند.

  • ابلاغ اساسنامه جديد صندوق حمایت از خبرنگاران و نویسندگان تا پايان شهريور ماه

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم در ادامه در خصوص نیازهای خبرنگاران و تلاش وزارت مذکور در جهت رفع آنها گفت: صندوق حمایت از خبرنگاران و نویسندگان با سازوکار جدید وارد عمل شده است و اساسنامه جدید آن نیز تا پایان شهریور ماه 93 ابلاغ خواهد شد که مطابق آن، برخی از نیازهای اولیه خبرنگاران از قبیل بیمه تکمیلی برطرف خواهد شد.

  • اعلام آمادگي براي سه برابر شدن يارانه مطبوعات

نوش‌آبادی درباره یارانه مطبوعات نیز خاطرنشان کرد: یارانه مطبوعات از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بسیار شفاف‌تر از قبل شده و بر اساس شاخصه‌های موجود عمل می‌شود. همچنين با بررسی‌های جدید مشخص شد که ظرفیت افزایش و ارتقای این یارانه‌ها تا سه برابر حد فعلی وجود دارد.

کد خبر 268842

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha