چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت لهستان نگران آسیب اقتصادی ناشی از تحریم واردات میوه و سبزیجات این کشور از سوی روسیه است. گمان می‌رود که این تحریم به تدریج برای دیگر محصولات وارداتی از اقصی نقاط اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا نیز در نظر گرفته شود.

sanction

مردم لهستان نیز طی روزهای اخیر نسبت به تحریم صورت گرفته در شبکه‌های اجتماعی واکنش نشان داده‌اند. از نظر دولت و تولیدکنندگان میوه در لهستان، مهمترین نگرانی در خصوص تحریم وضع شده از سوی روسیه، خودداری از واردات سیب است.

در سال ۲۰۱۳ میلادی سیب و بِه حدود یک چهارم از ارزش صادرات میوه لهستان به روسیه را تشکیل می‌داد.

تحریم خرید میوه و سبزیجات از لهستان، نخستین گام برای تحریم محصولات کشاورزی این کشور است که از سوی کاخ کرملین برداشته می‌شود.

گمان می‌رود که این تحریم به تدریج برای دیگر محصولات وارداتی از اقصی نقاط اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا نیز در نظر گرفته شود. این اقدام پاسخی از سوی دولت ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، به تحریم های غرب به دلیل حمایت از شورشیان جدایی طلب در شرق اوکراین است.

دولت لهستان برآورد می‌کند که تحریم صورت گرفته از سوی روسیه می تواند رشد اقتصادی این کشور را تا ۶ دهم درصد در سال جاری میلادی کاهش دهد.

بر اساس گزارش کمیسیون اروپا، صادرات سیب، گلابی و بِه از این قاره به فدراسیون روسیه سال گذشته میلادی چیزی در حدود ۵۲۳ میلیون یورو بوده است. از این میزان ۲۷۲میلیون یورو به محصولات لهستان تعلق دارد.

انجمن تولیدکنندگان میوه لهستان تخمین زده است که بیش از ۶۰ هزار باغ سیب در این کشور وجود دارد.

کد خبر 269510

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha