همشهری آنلاین: معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان گفت:۲۰ درصد اعتبارات فرهنگی دستگاه‌ها باید در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه شود.

دفاع مقدس

به گزارش ایسنا، سیدسعید شاهرخی در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی استانداری لرستان اظهار کرد: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خلق یک اثر ماندگار باید یک برنامه‌ریزی مدون بر مبنای چارچوب علمی شکل بگیرد.

وی ادامه داد: آزادگان از نمادهای مقاومت ایران اسلامی محسوب می‌شود.از تمام دستگاه‌هایی که در جهت تکریم آزادگان، زحمت کشیدند تشکر می‌کنم چون تجلیل از آزادگی، تجلیل از مقاومت ملت ایران است.

وی با اشاره به این‌که ارزش‌گذاری به فرهنگ ایثار و شهادت، از سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری است، افزود: فرهنگ ایثار و شهادت نشأت گرفته از آرمان‌هایی است که نظام ما بر مبنای آن بنا نهاده شده است.ایثار و شهادت از واژگانی هستند که ما به‌وسیله آن‌ها توانستیم عزت و اقتدار نظام را محقق کنیم و در جهت تحقق این ارزش‌ها که پایه و اساس نظام ما هستند، پیگیری جدی داشته باشیم.

وی افزود: برای این‌که جلسات کمیسیون کاربردی باشد، کارگروه‌هایی تعریف شده است لذا مسئولان کارگروها باید به‌طور جدی‌تر وارد مسائل اجتماعی شده و کارهای عمیق‌تری انجام دهند، لذا برنامه‌های عملیاتی ایثار و شهادت باید در کمیته فرهنگ و هنر مورد بحث قرار گیرد.

شاهرخی اظهار کرد: برنامه‌های عملیاتی ایثار و شهادت در کمیته فرهنگ و هنر و در 9 شاخص آمده است و بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در این زمینه نقش کلیدی دارند و باید یک برنامه کوتاه مدت شش ماهه تا پایان سال و یک برنامه بلندمدت برای سال 1394 تدوین کنند.

وی گفت:هر طرحی در این جلسه مصوب شود به لحاظ تأمین اعتبارات مشکلی نخواهد داشت و تمام دستگاه‌ها، نظرات و برنامه‌های خود را که می‌تواند برای تدوین برنامه ششم توسعه مفید باشد به اداره کل امور اجتماعی استانداری لرستان، تحویل دهند.

کد خبر 269562

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha