همشهری‌آنلاین: چهار مجموعه از آثار برگزیدگان بخش ویژه‌ جایزه‌ کتاب سال شعر «خبرنگاران»، به‌طور همزمان منتشر شد.

کتاب‌های جایزه شعر خبرنگاران

به گزارش دبیرخانه جایزه شعر خبرنگاران ،«سیگار همفری بوگارت»، «دریا پیراهن آبی توست»، «روباه رقاص» و «آدم‌برفی شاد»، نام چهار مجموعه‌ای است که آثار 13 شاعر برگزیده‌ در بخش ویژه‌ی چهار دوره از جایزه‌ی کتاب سال شعر «خبرنگاران» را دربر دارد. این چهار مجموعه که در مراسم پایانی هشتمین دوره‌ی این جایزه، نسخه‌هایی از آن‌ها رونمایی شده بود، به‌تازگی ازسوی نشر آرادمان به بازار کتاب عرضه شده است.

«سیگار همفری بوگارت»، به‌عنوان گزیده‌ای از آثار برگزیدگان بخش ویژه‌ی چهارمین دوره‌ی جایزه‌ی کتاب سال شعر خبرنگاران، در 108 صفحه، آثاری از مصطفی غضنفری، علی اسداللهی و ساره دستاران را دربر می‌گیرد. همچنین در این کتاب، گزارش مراسم پایانی این دوره از جایزه نیز درج شده که در آن، علاوه بر سخنرانی احمد پوری و محمدهاشم اکبریانی، متن سخنان محمدعلی سپانلو در تجلیل از مفتون امینی درج شده است.

در چهارمین دوره‌ی این جایزه، کتابی از حافظ موسوی برگزیده و از یک عمر فعالیت شعری مفتون امینی تجلیل شد.

«دریا پیراهن آبی توست» نیز گزیده‌ی آثار برگزیدگان بخش ویژه‌ی پنجمین دوره‌ی جایزه‌ی کتاب سال شعر خبرنگاران را در 110 صفحه دربر دارد که در آن، علاوه بر شعرهایی از رضا مرتضوی، ستار جانعلی‌پور و امان پویامک، گزارش مراسم پایانی این دوره از جایزه و متن سخنان سیمین بهبهانی، محمود دولت‌آبادی و شمس لنگرودی نیز درباره‌ی محمدعلی سپانلو، آمده است.

در پنجمین دوره از این جایزه‌ی مستقل، محمدعلی سپانلو به‌خاطر یک عمر فعالیت در حوزه‌ی شعر، تجلیل و مجموعه‌ای از نرگس برهمند به‌عنوان کتاب سال معرفی شد.

اما «روباه رقاص» نام گزیده‌ی آثار برگزیدگان بخش ویژه‌ی ششمین دوره‌ی جایزه‌ی کتاب سال شعر خبرنگاران است که آثاری از داوود خان‌احمدی، مهسا زهیری و سپیده خمسه‌نژاد را دربر می‌گیرد.

در این کتاب 85 صفحه‌یی همچنین گزارش مراسم پایانی این دوره از جایزه، شامل تجلیل از یک عمر فعالیت شعری جواد مجابی درج شده است.

در ششمین دوره‌ از جایزه‌ی کتاب سال شعر خبرنگاران، مجموعه‌ای از رؤیا زرین به‌عنوان کتاب سال انتخاب شد.

همچنین در کتاب «آدم‌برفی شاد»، گزیده‌ی آثار برگزیدگان بخش ویژه‌ی هفتمین دوره‌ی جایزه‌ی کتاب سال شعر خبرنگاران، گزیده‌ای از شعرهای ابراهیم عادل، فریبا شادلو، حسن همایون و هادی هزاره، در 117 صفحه منتشر شده است.

گزارش مراسم پایانی هفتمین دوره‌ی این جایزه، همراه است با سخنان محمود دولت‌آبادی، جواد مجابی و حافظ موسوی در تجلیل از سیمین بهبهانی.

در این دوره از جایزه، کتابی از بکتاش آبتین به‌عنوان کتاب سال انتخاب و از یک عمر فعالیت شعری سیمین بهبهانی تجلیل شد.

چهار مجموعه‌ی یادشده،به کوشش علیرضا بهرامی گردآوری و تنظیم و ازسوی دبیرخانه‌ی جایزه، منتشر شده است.

کد خبر 269607

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha