شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروه تروریستی داعش بعد از اعلام وب‌سایت توییتر مبنی بر جلوگیری از تبلیغ و انتشار فعالیت‌های تروریستی فعالیت تبلیغی خود در فضای مجازی را به وب‌سایت Diaspora منتقل کرده‌است.

به گزارش تلگراف، توییتر روز پنجشنبه اعلام کرد نمایه هر کاربری که ویدئوی سربریدن خبرنگار آمریکایی جیمز فولی به دست گروه داعش را منتشر کند، مسدود می‌کند. وب‌سایت دیاسپورا که به عنوان یک شبکه اجتماعی حامی حریم خصوصی کاربران شناخته شده‌است ادعا می‌کند که اطلاعات را به صورتی ذخیره می‌کند که توسط هیچ کسی قابل ردیابی و تغییر نیست.

این وب‌سایت سال ۲۰۱۰ بعد از ابراز خشم بسیاری از کاربران فیس‌بوک در تغییر قوانین حریم خصوصی این شبکه اجتماعی شروع به کار کرد. دیاسپورا به صورت غیر متمرکز کار می‌کند و اطلاعات کاربران برروی یک طیف پراکنده‌ای از سرورها در سراسر دنیا ذخیره می‌شود که این امر دسترسی و سرقت اطلاعات را غیر ممکن می‌سازد.

البته این وب‌سایت نیز در حال تهیه فهرستی از حساب‌های کاربری مرتبط با گروه تروریستی داعش است تا آن‌ها را مسدود کند. در وب‌سایت توییتر هم بسیاری از نمایه‌های مرتبط با این گروه در حال مسدود شدن هستند و اعضای داعش بارها اقدام به بازگشایی بسیاری از این نمایه‌ها کرده‌اند. این گروه همچنین از هشتگ‌های غیرمرتبط با داعش نظیر #Hawaii برای ترغیب کاربران به نمایش تصاویر اجساد افراد ترور شده استفاده می‌کند.

کد خبر 269706

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha