آتش‌سوزی شبانه در انبار لوازم برقی در خیابان فردوسی بعد از ۹ ساعت تلاش آتش‌نشانان پایتخت سرانجام مهار شد.

آتش سوزی

اين حادثه ساعت 1:20 بامداد 1 شهريور در ساختماني قديمي در خيابان فردوسي كه از آن براي انبار وسايل برقي استفاده شده بود رخ داد و به‌دنبال آن چندين گروه از آتش‌نشانان پايتخت راهي محل حادثه شدند. زماني كه آتش‌نشانان به محل حادثه رسيدند دود غليظي منطقه را پر كرده بود و بخش وسيعي از انبار در آتش مي‌سوخت.

شعله‌هاي آتش 3طبقه از ساختمان و قسمت شيرواني را دربرگرفته بود و هر لحظه بخش بيشتري از ساختمان را در كام خود فرو مي‌برد. بررسي‌هاي اوليه نشان مي‌داد كانون حريق طبقه دوم است كه به‌دليل قرار داشتن مواد قابل اشتعال مثل مقوا و كارتن كاملا شعله ور شده و آتش به ساير طبقات سرايت كرده است.

در چنين شرايطي آتش‌نشانان به 3گروه حريق، نجات و پشتيباني تقسيم شدند. نفرات گروه اول با استفاده از دستگاه‌هاي برش، قفل‌هاي انبار را باز كردند و از 4جهت وارد محوطه آتش‌سوزي شدند. گروه دوم نيز با استفاده از نردبان‌هاي دستي، خود را به كانون آتش‌سوزي رساندند و با استفاده از لوله‌هاي آبدهي و تجهيزات خاموش‌كننده شعله‌هاي آتش را در زمان كوتاهي مهار و خاموش كردند. اين عمليات سرانجام 9ساعت بعد به پايان رسيد و آتش نشانان توانستند از سرايت آن به انبارهاي مجاور جلوگيري كنند. در اين حادثه به هيچ‌يك از شهروندان آسيب جاني نرسيد اما خسارت وارده به اين انبار بسيار زياد است.

کد خبر 269716

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha