همشهری آنلاین: نماینده مردم تهران در مجلس نسبت به رای‌گیری استمزاجی مجلس درباره نحوه انتخاب ناظرین در هیات نظارت بر مطبوعات اخطار داد و گفت: آقای رییس مجلس خودشان را استمزاج خودشان را ترجیح دادند. آیا این دیکتاوری نیست؟ بنده هم به جمهور که مردم هستند و هم به رهبری در این خصوص گله می‌کنم. این رفتار دون شأن رییس مجلس است.

کوچک زاده

به گزارش ایسنا، مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در اخطاری با استناد به اصل 73 قانون اساسی با اشاره به رای گیری استمزاجی امروز مجلس درباره انتخاب عضو ناظر در هیات نظارت بر مطبوعات گفت: امروز با ماده‌ای از آیین نامه داخلی مجلس مواجه شدیم که برای رییس مجلس ابهام داشت، لذا اگر به فرض در یکی از مواد آیین نامه چنین ابهامی وجود داشته باشد آیا باید از مجلس استفساریه گرفت یا استمزاجیه؟ در حالی‌که استفساریه قانون دارد.

این نماینده اصولگرای مجلس افزود: متاسفانه آقای رییس این کار را نکرد البته می‌توانست و در صورتی که نمایندگان هم تمایل داشتند کمیسیون فرهنگی روال دیگری را غیر از آنچه آیین نامه می گوید عملیاتی کند و یا می‌توانستند طرح دوفوریتی را در این زمینه بررسی کنند کما اینکه این طرح ارائه شده بود.

وی خاطرنشان کرد: اما دیدیم که در استمزاج آقای رییس 100 نفر به رویه کمیسیون فرهنگی رای دادند و 94 نفر رای ندادند. در واقع از این استمزاج چه برداشتی می‌شود؟ چرا که استمزاج می‌گوید هرچه اکثریت بگویند و اکثریت هم گفته بودند که رای کمیسیون فرهنگی درست است.

کوچک زاده افزود: آقای رییس میل خودشان را، استمزاج خودشان را ترجیح دادند. آیا این دیکتاوری نیست؟ بنده هم به جمهور که مردم هستند و هم به رهبری در این خصوص گله می‌کنم. این رفتار دون شأن رییس مجلس است.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه با اشاره به بند 11 ماده 24 آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: براساس این ماده از آیین‌نامه حفظ شان، منزلت و اقتدار مجلس از وظایف و اختیارات هیات رییسه است در حالی‌که چندین جلسه است یک عضو هیات رییسه به رییس مجلس تذکر می‌دهد که شأن مجلس را حفظ نمی‌کند.

کوچک زاده با مورد خطاب دادن لاریجانی افزود: آقای رییس در فتنه 88 آن کسانی که رای نیاوردند اصرار به تشکیل لویی جرگه داشتند؛ درحالی‌که کشور مجلس دارد، شورای نگهبان دارد، رسیدگی کننده به تخلف دارد.

وی ادامه داد: این شأن رییس مجلس جمهوری اسلامی ایران نیست که به میل خودش در حالی‌که ظاهر اینگونه است که از مجلس رای گرفته است اینگونه عمل کند.

کوچک‌زاده ادامه داد: لویی جرگه ظاهرش این بود که به مردم مراجعه کنیم. آقا، ما می‌خواهیم رییس ما آقا باشد، اما این برخوردها را ما توهین به خودمان می‌دانیم.

وی ادامه داد: الان بعد از حرف‌های من همین آقای نعمتی و دوستش بلند می‌شوند که به ما توهین کردند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام ابوترابی که جلسه علنی را اداره می‌کرد در پاسخ به این اخطار گفت: اگر اجازه دهید در این مساله با توضیحی که رییس مجلس داشتند عبور کنیم بهتر است.

وی افزود: ریاست مجلس که مدیریت جلسه را عهده‌دار بود افزود: باید براساس برداشتی که از آیین‌نامه وجود دارد عمل شود که حرف ایشان درست بود و مدیر جلسه براساس برداشت و استنباط از آیین‌نامه عمل می‌کند.

نایب رییس مجلس افزود: بنابراین بحث این بود که برداشتی از آیین نامه وجود دارد. برهمین اساس رییس مجلس نظر مجلس را گرفت که براساس آن همکارانی که قبول داشتند تصمیم کمیسیون فرهنگی درست است و یا مخالفان نظر خود را اعلام کردند.

ابوترابی خاطرنشان کرد: خواهشم این است که براساس تصمیمی که ریاست مجلس اتخاذ کردند طبق آن عمل کرده با صحبت و محبت عمل کنیم.

کد خبر 269841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha