همشهری آنلاین: عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تامین اعتبارهای مورد نیاز وزارت راه و شهرسازی و هزینه آن در بخش مسکن سبب خروج بخشی از اقتصاد کشور از رکود و رونق‌دهی بیشتر به تمام بخش‌های اقتصاد خواهد شد.

حامد قادرمرزی

حامد قادرمرزی در گفت‌و با شهروندان اجرایی شدن پیشنهادهای مطرح شده در نامه عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی و ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی به رئیس جمهور را کمکی به بهبود وضعیت اقتصادی کشور دانست و گفت: دولت یازدهم، اقتصاد متورمی را از دولت قبل تحویل گرفت و از بدو کار خود شروع به مهار و کنترل تورم کرد. کنترل تورم نیز همواره با رکود نسبی همراه است که در اقتصادهای مختلف، میزان این رکود زیاد یا کم می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که این رکود تاثیر خود را در عرصه تولید ایران نشان داد افزود: صنعت ساختمان در عرصه تولید نقش بسزایی دارد و هم راستا با وضعیت پیش آمده در ایران، بیش از سایر حوزه‌ها از رکود برخوردار شد؛ صنعتی که ۳۶ صنعت وابسته به خود دارد و رکود در آن تاثیر منفی زیادی بر اقتصاد کشور می‌گذارد و باید برنامه‌ ویژه‌ای برای آن ارائه داد.

وی مسکن مهر را برنامه تدوین شده توسط دولت قبل دانست و گفت: با توجه به جایگاه حقوقی، دولت جدید سعی کرد به تعهدات دولت قبل در بخش مسکن مهر عمل کند و با توجه به عملکرد مناسب در این بخش پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۳۹۳ تعداد زیادی از پروژه‌های نیمه‌تمام مسکن مهر به اتمام برسند. دولت نیز وظیفه داشت برنامه مسکن خود را اعلام کند و بر اساس قانون اساسی تمهیداتی را برای تامین مسکن مردم داشته باشد. از آن‌‌جایی که وزارت راه و شهرسازی برای فعالیت در بخش مسکن به اعتبار نیاز دارد، وزیر راه و شهرسازی، به همراه رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران وارد بحث و همفکری شدند تا برنامه‌های مالی مورد نیاز در این حوزه را مشخص کنند.

این استاد دانشگاه با بیان این‌که نامه آقای آخوندی به رئیس جمهور حاکی از دغدغه وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن است افزود: اگر اعتبارات مورد نیاز وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی تامین و در بخش مسکن هزینه شود این روند سبب خروج بخشی از اقتصاد کشور از رکود و رونق‌دهی بیشتر به تمام بخش‌های اقتصاد خواهد شد. این در حالی است که تزریق نقدینگی به بخش خرید مسکن اقتصاد ما را متورم‌تر خواهد کرد.

قادرمرزی درباره بخشی از نامه ارسال شده به رئیس جمهور درباره پرداخت مابه‌التفاوت سود بانکی توسط دولت گفت: دولت وظیفه دارد به عنوان تسهیل‌گر وارد شود و به مردم در تامین مسکن کمک کند. ملت ما در کشوری زندگی می‌کنند که چهارمین ذخایر نفت و دومین ذخایر گاز دنیا را در اختیار دارد. با توجه به این‌‌که هر خانواده یک بار می‌تواند از تسهیلات استفاده کند پرداخت بخشی از این هزینه توسط دولت دور از ذهن نیست.

کد خبر 269863

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha