وزیر اطلاعات گفت: فشار بر روی افراد چیزی را حل نمی‌کند، بلکه عقده درست می‌کند، آنگاه سر از ناهنجاری و کارهای غیر امنیتی در می‌آورد.

محمود علوی وزیر اطلاعات

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی در سی و یکمین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور با بیان اینکه امروز مسئولیت وزارت اطلاعات بر عهده عضوی از جامعه فرهنگیان گذاشته شده است، گفت: رویکرد امروز وزارت اطلاعات، فرهنگی است، افزود: مقابله با تفکرات الحادی و شیطان پرستی، برخورد امنیتی نیست بلکه فرهنگی است.

وزیر اطلاعات اضافه کرد: هر چه انسان‌ها از شخصیت و کرامت بیشتری برخوردر باشد، امنیت پایداری خواهیم داشت.

علوی اظهار داشت: وزارت اطلاعات برای آموزش و پرورش امنیت ایجاد می‌کند و دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید باید از امنیت روانی برخوردار باشند و بتوانند حرفشان را بزنند و این حرف زدن باید اقناعی باشد نه اسقاطی.

وزیر اطلاعات اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان خط مقدم حرکت در زمینه آموزش و پرورش دارند و باید انسان‌ها احساس شخصیت کنند و جامعه را در بستر رشد و تعالی قرار دهند و این وظیفه همه دستگاه‌هاست.

علوی با بیان این که حتی وزارت اطلاعات که مسئولیت آن بر دوش خدمتگزار شما نهاده شده است، هم باید این گونه عمل کند، افزود: ما معتقدیم هرچه انسان‌ها از شخصیت و کرامت بیشتری برخوردار باشند ما از نظر امنیت، امنیت پایدارتری خواهیم داشت، ریشه امنیت در شخصیت انسان‌هاست که کرامت آنها به ارزش‌ها و رفعت آنها به علم است.

وی ادامه داد: اگر انسان‌ها این برداشت را داشته باشند دیگر شاهد رفتارهای امنیت شکن نخواهیم بود. کسی که برای خودش ارزش انسانی قایل باشد با رفتارهای غیر انسانی، شخصیت خود را زایل نمی‌کند.

وزیر اطلاعات اضافه کرد: ما در وزارت اطلاعات معتقدیم که هرچه کار وزارت آموزش پرورش، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی را با دستگاه امنیتی گره بزنیم، می‌توانیم به امنیت پایدار دست یابیم.

علوی با اشاره به آیه شریفه « ضرب الله مثلا کلمه کانت آمنه مطمئنه...» اظهار داشت: خداوند برای شما الگو معرفی می‌کند، سرزمینی که دارای ایمان بود و در پرتو ایمان و آرامش در عرصه‌های مختلف از جمله اقتصادی رشد می‌یابد.

وی افزود: در جامعه‌ای که ایمان و فرهنگ دینی کم رنگ شود به سوی انحطاط می‌رود، « فَأَذَاقَهَا اللّهُ لِبَاسَ الْجُوعِ وَالْخَوْفِ بِمَا کَانُواْ یَصْنَعُونَ» رونق اقتصادی و امنیت پایدار را از آن جامعه می‌گیرد و هم ناامنی و هم رکود در آن جامعه شکل می‌گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اگر جامعه به صورت کلی احساس شخصیت کند به صورت عمومی در یک حرکت هم افزایانه در راستای رشد علمی حرکت خواهد کرد.

علوی با اشاره به احادیثی که درباره فضلیت تعلیم و معلم وجود دارد، گفت: کسی که به دنبال تعلیم باشد تا نظام ارزشی اسلام را در جامعه نهادینه کند در روز قیامت بین او و بین پیامبران فقط یک درجه فاصله است واین جایگاه کسانی است که رسالت معلمی را بر دوش می‌گیرند.

وی افزود: باید کار آموزش ما با این فرهنگ غنی اسلامی گره بخورد، آن گاه شاهد برکات آن خواهیم بود. امام رضا (ع) هم می‌فرماید که خدا کسی را که امر ما را احیا کند مورد رحمت خویش قرار می‌دهد.

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امروز در وزارت اطلاعات با یک موجی از جامعه که آمده است و ما را درگیر خودش کرده است، مواجه‌ايم و آن تفکرات الحادی و شیطان پرستی است.

علوی تصریح کرد: درمان این پدیده‌ها، برخورد امنیتی نیست بلکه یک برخورد فرهنگی است و حتی مسئله حجاب و عفاف هم راهکارش برخورد فریاد زدن و توسری زدن نیست، بلکه راهکارش راهکار فرهنگی است.

دهان دانش آموز و دانشجو را نبندند/ فضای ارعاب در شان نظام نیست

وزیر اطلاعات با بیان این که ما هم عضو جامعه فرهنگیان هستیم و مسئولیت وزارت اطلاعات بر دوش یک عنصر فرهنگی گذاشته شده است، گفت: ما با رویکرد فرهنگی در جهت صیانت از جامعه، نیروهای آموزشی و پرورشی و صیانت از همه عزیزانی که خدمت می‌کنند، تلاش می کنیم تا همه امنیت داشته باشند.

علوی تاکید کرد: معلم، دانش آموز، دانشجو و استاد باید بتوانند به راحتی حرفشان را بزنند و معلم و استاد هم باید به صورت اقناعی با دانش آموزان و دانشجو برخورد کنند نه اثباتی و دهانش را نبندند.

وی یادآور شد: چند روز پیش شهادت امام صادق (ع) بود، در دوران آن بزرگوار یک ماتریالیست با ایشان صحبت می‌کند و آن حضرت به گونه‌ای و با یک سیاست با وی صحبت می‌کند که سرانجام، آن شخص مسلمان می‌شود، یعنی طرف واقعا اقناع می‌شد.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: امروز وزارت اطلاعات احساس دارد که فضا را برای نیروهای آموزشی چه در سطح آموزش و پرورش و چه در سطح آموزش عالی باید فراهم کند، ما باید بتوانیم کسانی داشته باشیم که واقعا با باورهای ایمانی و دینی، از نظر علمی هم اشراف داشته باشند که در این صورت می‌توانند کشورما ن را بر بال ملایک بنشانند.

علوی با بیان این که باید محیط های آموزشی چه آموزش عالی و چه آموزش متوسطه از یک نوع امنیت و آن هم امنیت روانی برخوردار باشد، گفت: امنیت را ما برای آموزش و پرورش و دانشگاه تولید می‌کنیم نه بر آموزش و پرورش و بر دانشگاه.

وی اظهار داشت: دلیلی ندارد در یک خانواده برادری برادر دیگر را تهدید کند، وزارت اطلاعات در شان جمهوری اسلامی نمی‌بیند که جامعه را که محل پرورش استعدادهاست به فضای رعب تبدیل کند و بگوید که می‌خواهد جلوی ناهنجاری‌ها را بگیرد، بسیاری از این رویکردها باید اصلاح شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: فشار بر روی افراد چیزی را حل نمی‌کند، بلکه عقده درست می‌کند، آنگاه سر از ناهنجاری و کارهای غیر امنیتی در می‌آورد.

 سنگربانی از مرزهای عقیدتی

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی به ضرورت توجه به رفتار دانش آموزان اشاره کرد و گفت: ما نباید فقط به درس خواندن توجه کنیم و این که از نظر فکری به هرجا که می‌خواهند، بروند بروند، درویش می‌شوند، صوفی می‌شوند ، بی‌دین می‌شوند و به سمت اباهیگری می‌روند کاری نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: اسلام اجازه نمی‌دهد، اسلام می‌گوید شما باید از مرزهای صحیح عقیدتی مواظبت کنید و این رسالت عزیزانی است که در سنگر آموزش و پرورش تلاش می‌کنند.

وزیر اطلاعات خطاب به معلمان گفت: شما عزیزان هم جزو علما هستید، امام صادق می‌فرماید که شیعیان و علمای ما سنگربان مرزهای عقیدتی هستند که در آن سوی آن، ابلیس و نیروهای آن سنگر گرفته‌اند و هدفشان حمله به باورهای انسان‌ها، مومنان و نیروهای جامعه اسلامی است.

علوی با بیان این که سیستم آموزش و پرورش باید به تربیت سالم بچه‌ها حساسیت داشته باشد، افزود: یقین داریم در دوران مدیریت برادر عزیزمان دکتر فانی که با صداقت و صلابتی که در ایشان و همکارانشان سراغ داریم، انشاء الله شاهد تحول مثبت و سازنده هم در رویه‌های آموزشی، هم در تربیت محور بودن کارهای آموزشی و هم حراست و مرزبانی از مرزهای اعتقادی سالم و سازنده خواهیم بود.

کد خبر 269868

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha