بانک مرکزی همچنان اصرار دارد که سقف برداشت از خودپردازها همچنان روزانه ۲۰۰ هزار تومان باشد.

خود پرداز

به گزارش همشهري، اين اصرار در حالي‌است كه به دليل عدم توسعه زيرساخت‌هاي بانكداري الكترونيك و عدم امكان استفاده بخش قابل توجهي از مردم از اين امكانات، مشكلات و زحمات زيادي براي مردم خصوصا در شهرهاي كوچك ايجاد شده است. براي رفع اين مشكلات اخيرا برخي از بانك‌ها اقدام به افزايش سقف برداشت از خودپردازها كرده‌اند كه ظاهرا اين اقدام با انتقاد بانك مركزي مواجه شده و آنها ناچار هستند به دستور بانك مركزي اين سقف را به 200 هزار تومان كاهش دهند.

در تازه‌ترين اظهارنظر دبیرکل بانک مرکزی با بیان اینکه، سقف برداشت از دستگاه‌های خودپرداز باید همچنان 200 هزار تومان باشد، گفت: بانک‌هایی که بیش از این میزان وجوه در اختیار مردم قرار می‌دهند باید سقف خودپردازهای خود را به مبلغ 200‌هزار تومان برگردانند.

به‌گزارش ايرنا، وي با اشاره به اينكه بانک مرکزی مخالف برداشت بیش از 200 هزار تومان از خودپردازهاست، افزود: بانک مرکزی نمی‌خواهد مردم به سمت استفاده از اسکناس بروند. وی همچنین از تغییر تصویر اسکناس 2هزار تومانی سخن گفت‌ و افزود: ما پیش از این هیچ‌گونه تصمیمی برای ضرب سکه‌های نیم‌گرمی نداشته و نداریم، چرا که حتی حک‌کردن برند بانک مرکزی روی سکه‌های یک گرمی هم بسیار سخت بوده و هزینه‌ بالایی دارد.

احمدي همچنين از عدم تمایل بانک مرکزی به چاپ اسکناس‌های 200هزار ريالي سخن گفت و افزود: بانک مرکزی هیچ‌گونه تصمیمی برای انتشار اسکناس‌های 200هزار ريالي ندارد. در عین حال که اسکناس‌های 100‌هزار ريالي را نیز در حداقل ممکن تولید و منتشر کرده‌ایم، چرا که اعتقادی به ترویج پول‌های نقد در دست مردم نداریم.

کد خبر 269993

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha