چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۷
۰ نفر

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در رابطه با اینکه عملکرد دوره چهارم شورای شهر تهران پس از گذشت یک‌سال چگونه بوده است، گفت: در دوره سوم، شورا ۱۵نفر عضو داشت ولی الان با افزایش تعداد اعضا به ۳۱نفر، مطمئنا جنبه نظارتی شورا به‌مراتب بهتر شده است.

 هادي ساعي كه تجربه حضور در دوره سوم شوراي شهر تهران را نيز دارد معتقد است در دوره فعلي (دوره چهارم) اعضا انصافا فعال‌تر هستند و وظيفه نظارتي خود را خيلي خوب انجام مي‌دهند. به گفته وي مسائل مختلف شهر اكنون خيلي بهتر از قبل در شوراي شهر كارشناسي مي‌شود و اعضا به‌صورت تخصصي‌تر به موضوعات نگاه مي‌كنند. اين عضو شوراي شهر تهران به افزايش تعداد كميسيون‌هاي تخصصي شورا به 6كميسيون اشاره كرده و افزود: افراد هم با توجه به تخصص‌هايشان در كميسيون‌هاي مختلف قرار گرفته‌اند و حتي در كميته‌هاي زيرمجموعه دارند به شكل تخصصي‌تر كارها را پيگيري‌ مي‌كنند.

ساعي در رابطه با نحوه اجراي جلسات شوراي شهر تهران نيز اينطور گفت كه با حضور آقاي مسجدجامعي تحولات بسيار جدي رخ داده و فعاليت‌ها مضاعف شده است. اين عضو كميسيون فرهنگي- اجتماعي شوراي شهر گفت كه تاكنون برگزاري جلسات هم با حضور مناسب و بموقع اعضا تشكيل شده است؛ ضمن اينكه در اين دوره با تلاش‌هاي اجرايي صورت گرفته از فناوري‌هاي جديد نيز در صحن شورا بهره گرفته مي‌شود. برگزاري منظم جلسات هيأت رئيسه در هفته موضوع ديگري بود كه هادي ساعي از عملكردهاي شوراي شهر تهران در دوره فعلي به آن اشاره كرد. وي گفت: «در ساختار شوراي چهارم هم از ابتدا شاهد تحولات مثبتي بوده‌ايم؛ ضمن اينكه معاونت اجرايي در يك سال اخير تلاش‌هاي بسيار گسترده‌اي انجام داده است. ساماندهي نيروهاي شورا ازجمله اقدامات اين معاونت بوده چراكه 16عضو نسبت به دوره قبل افزايش يافته بودند و با توجه به اينكه ساختمان همان ساختمان قبل بود، اين معاونت بهترين شيوه را براي استفاده از دفاتر اتخاذ كرد. در اين كار آقاي شجاع‌پوريان هم زحمت‌هاي بسيار كشيدند. »

اين عضو شوراي شهر تهران افزود: «در دوره‌هاي قبل شايد تعداد تذكرات به كل دوره 6ساله به 50عدد هم نمي‌رسيد اما در اين دوره پس از گذشت يك سال بيش از 100تذكر در صحن ايراد شده است. خيلي از اين تذكرها پيگيري شده و مطمئنا همين حساسيت شورا بي‌نتيجه نبوده و نخواهد بود؛ اينگونه شده كه شهرداري نيز پس از اقدامات شورا موضوع را پيگيري كرده و در برخي موارد هم به آن پاسخ داده است. البته چند تذكر هنوز بي‌پاسخ مانده است. » ساعي اعلام كرد كه به‌عنوان منشي جلسه شورا، در هر جلسه حدود 5وقت براي ايراد تذكر به اعضا مي‌دهد. وي اين امر را مرتبط با تقويت بعد نظارتي شوراي شهر مي‌داند. به عقيده وي در دوره‌هاي قبل اعضا به‌دنبال مصوبه بيشتر بودند اما الان شورا بايد ذات اصلي خودش يعني نظارت را به‌كار بگيرد و مصوبات قبلي را اجرايي كند.

کد خبر 270152

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha