همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریای سپاه گفت: کسی جرأت ندارد به نیروی دریایی سپاه نزدیک شود چه برسد به اینکه بخواهد به آن شلیک کند.

علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه

 

به گزارش ایسنا، سردار پاسدار دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریای سپاه ظهر پنجشنبه - 6 شهریور - در جمع دانشجویان شرکت کننده در دوره طرح ولایت کشوری در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: آمریکا دشمنی خود را با جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب آغاز کرد و با ترفندهای مختلفی نظیر غائله گنبد، کردستان و جنایت‌های منافقین از هیچ اقدامی برای ضربه زدن به نظام خودداری نکرد و در حقیقت ریشه تمام دشمنی‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی ایران آمریکا بوده است.

وی بیان کرد: در 12 اسفند 1365 به ما ابلاغ شد که در دریا بررسی‌هایی انجام دهیم که باید سه الزام را انجام می‌دادیم که یکی ساماندهی و دیگری آموزش‌دهی و تسلیح متناسب بود.

فدوی در ارتباط با جنگ نامتقارن عنوان کرد: این جنگ در سال 1366 بین ما و آمریکایی‌ها در خلیج فارس اتفاق افتاد که آنها متوجه توانمندی نیروی دریایی سپاه شدند و از زمستان سال 66 آمریکایی‌ها اعلام کردند همه کشتی‌های خلیج فارس تحت حمایت آمریکا هستند.

فدوی گفت: در جلسه‌ای که با رهبر معظم انقلاب داشتم این بحث را مطرح کردم که آمریکایی‌ها قصد دارند مانند ما با قایق‌های تندرو در خلیج فارس حضور یابند که ایشان فرمودند آنها توان این کار را ندارند؛ زیرا پاسداری همچون سپاه را ندارند.

وی افزود: اگر ما خودمان را به قدرت خداوند وصل کنیم هیچ قدرتی توان مقابله با ما را ندارد؛ زیرا هیچ قدرتی از خداوند بزرگتر نیست و کسی تصور نمی‌کرد در زمان جنگ، ما با آن امکانات اینگونه برابر ناوهای امریکایی بایستیم که این امر سبب به وجود آمدن یک تفکر جدید شد و رابرت گیتس در سال 2012 در سخنرانی خود گفت باید استراتژی خود را در ارتباط با نیروی دریای تغییر دهیم؛ زیرا امروز نیروی دریایی سپاه کشتی‌های ما را با قایق‌های تندرو غرق می‌کند.

وی در ارتباط با ساخت موشک‌ها گفت: در سفر آقای هاشمی در آن دوران تکنولوژی موشک چینی که متعلق به دهه 1960 میلادی بود وارد ایران شد که به کرم ابریشم معروف بود و البته آن را با تاکتیک‌های خودمان به کار گرفتیم و سه موشک را در سه روز متوالی از فاو شلیک کردیم که روز نخست آن به یک کشتی نفتی با پرچم لیبریا اما آمریکایی بود برخورد کرد و آمریکا گفت ما قصد حمایت از این کشتی را نداشتیم و ما 20 ساعت بعد موشک دوم را شلیک کردیم و موشک دوم به یکی از همان کشتی‌هایی که ریگان گفت تحت حمایت ما است اصابت کرد و بعد ریگان در آن روز بسیار ناراحت شد که پس از آن آمریکایی‌ها سکوی نفتی بشارت ما را زدند و همان روز بزرگترین بحران اقتصادی جهان بعد از سال 1929 آغاز شد.

فدوی افزود: بحران در بازار سهام نیز شروع شد و اگر به ما اجازه می‌دادند ما در همان روز کشتی‌های نفتی آمریکایی را می‌زدیم که قطعا تا 10 سال این بحران جمع نمی‌شد اما ما موشک سوم خود را به سکوی نفتی کویت زدیم زیرا سکوی نفتی ما را زده بودند.

فرمانده نیروی دریای سپاه تاکید کرد: یکی از مشخصه‌های بسیجی و پاسدار اعتقاد به وعده‌های خداوند است و امروز به برکت انقلاب اسلامی روال ما و امریکایی‌ها بازدارنده است و کسی جرأت ندارد به نیروی دریایی سپاه نزدیک شود چه برسد به اینکه بخواهد به آن شلیک کند زیرا می‌دانند ضرر این کار برای آنها بسیار بیشتر است.

کد خبر 270268

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha