همشهری آنلاین: سازمان بین المللی مهاجرت روز جمعه در بیانیه‌ای در ژنو، اعلام کرد که شمار آوارگان عراقی ناشی از درگیری‌ها و کشتار در دو استان الانبار و نینوا، از مرز یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن از ابتدای امسال گذشته است.

 یک میلیون و۶۰۰هزار عراقی آواره شده اند

به گزارش ايرنا به نقل از گزارش روز جمعه خبرگزاری ˈالشرق الاوسطˈ، ˈکریستین بیرثیومˈ سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت در کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته، گفت: شمار آوارگان عراقی ناشی از کشتار شمال عراق تا روز گذشته به 850 هزار و 858 تن رسیده است.

وی افزود: بیشتر آوارگان به منطقه کردستان در شمال عراق، مناطق هم مرز استان نینوا و دیاله پناه برده اند و شمار زیادی از آوارگان عراقی در دراز مدت با بحران مواجه خواهند شد.

ˈبریان کیلیˈ مسئول هماهنگی امور اضطراری سازمان بین المللی مهاجرت، گفت: بحران کنونی عراق بی‌سابقه است و خانواده‌ها خود را از نظر مالی، بدنی، روحی روانی شدیدا در مضیقه می‌دانند و در حالی که نمی‌دانند چه اتفاقی رخ خواهد داد، بیشتر آن ها نمی توانند به خانه ها و مناطق خود باز گردند.

برخی مناطق استان صلاح الدین، نینوا و تکریت از زمان حمله تروریست‌ها به این استان‌ها، هم چنان شاهد جنگ و درگیری بین ارتش عراق و تروریست‌هاست.

کد خبر 270318

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha