همشهری آنلاین: خبرگزاری تسنیم: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در یک سال عمر دولت یازدهم ۳۰۰ هزار شغل ایجاد شده است، گفت: برای توسعه پایدار سالانه به ایجاد یک میلیون شغل در کشور نیازمند هستیم.

ربیعی

به گزارش  تسنیم، علی ربیعی که به‌عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه سخن می‌گفت، اظهار کرد: در طول یکسال گذشته برای حرکت دولت در چهار جهت اندیشه‌ورزی شده بود که خدمات و فعالیت‌های دولت و برخی دستاوردهای این فعالیت‌ها برای مردم قابل درک است.

وی با بیان اینکه نخستین اقدام دولت ایجاد آرامش در جامعه بود گفت: دولت یازدهم دولتی اخلاق‌مدار است که با آرامی و متانت کارهای خود را به پیش می‌برد و احترام به مردم، نهادهای مردمی، احترام به ارزش‌های دینی و بنیادی و توجه به فرهنگ و هنر از جمله ویژگی‌های دولت برای استقرار آرامش در جامعه است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمرکز بعدی دولت را عرصه سیاست خارجی بیان کرد که تحت حمایت مقام معظم رهبری دولت حرف بسیاری در بین‌الملل داشته است و امروز دیوار بی‌اعتمادی به ایران فروریخته است که دولت با مدنظر قرار دادن مصلحت نظام و جامعه برای شکستن تحریم‌ها تلاش کرده است.

ربیعی با بیان اینکه امنیت امروز ایران نقوه قوت نظام جمهوری اسلامی است گفت: در همسایگی استان کرمانشاه جریانات انحرافی، سلفی‌گری و داعش ناامنی شدیدی برای عراق به‌وجود آورده‌اند که ریشه این تفکر باطل را جریانات غربی در برابر تفکر شیعی به‌راه انداختند و امروزه این جریان بلای جان آنها شده است.

وی با بیان اینکه داعش با پول برخی کشورهای منطقه و هدایت سرویس‌های جاسوسی برخی کشورها همچون رژیم صهیونیستی به فعالیت خود ادامه می‌دهد بیان کرد: کشور عراق امروز به پشتوانه عواملی همچون ایران و مرجعیت این کشور در برابر جریانات انحرافی قرار گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شکست جریانات انحرافی در سوریه، شکست رژیم صهیونیستی در غزه را به دلیل حمایت و پشتیبانی جمهوری اسلامی از دولت و ملت این مناطق دانست و افزود: امروزه رژیم صهیونیستی خود اعتراف می‌کند که شکست ما در غزه به دلیل وجود عقبه ایران در این منطقه است.

ربیعی با بیان اینکه شکسته شدن تحریم‌ها آثار روانی بسیاری برای جامعه دارد گفت: به لطف پروردگار، تدابیر مقام معظم رهبری، پشتیبانی ملت و فعالیت دولت امروزه دولت تدبیر و امید در سیاست خارجی موفقیت‌های بسیاری کسب کرده است که این رویه با اتکا بر آنچه که گفته شد ادامه می‌یابد.

وی عرصه بعدی فعالیت دولت را مبارزه با فقر بیان کرد و افزود: دولت تدبیر و امید به مسائل و مشکلات مردم بی‌توجه نیست و مبارزه با فقر یکی از سیاست‌های اصلی دولت است که وزارت کار مامور برنامه‌ریزی برای مبارزه با فقر در سطح کشور شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه پاشیدن پول در کشور سبب رفاه نمی‌شود گفت: دولت یازدهم 7میلیون و 5هزار نفر را که سفره‌های آنها در معرض تهی شدن قرار داشت را با حفظ عزت تحت پوشش خود قرار داده است که با مطالعات بیشتر و بررسی مسائل اجرای این طرح به سمتی می‌رویم که افراد بیشتری تحت پوشش قرار بگیرند.

ربیعی از بیمه شدن 6میلیون نفر از افراد جامعه در وزارت کار خبرداد و افزود: این افراد که به طور عمده حاشیه‌نشین بوده و از طبقه محروم جامعه محسوب می‌شدند تحت پوشش قرار گرفتند.

وی طرح تحول در نظام سلامت را یکی از نشانه‌های تدبیر دولت برای خرج پول دانست و خاطرنشان کرد: اجرای این طرح با بررسی دولت از زندگی عموم جامعه عملی شد تا آحاد مردم در قبال بروز یک بیماری بخش اعظمی از بنیه مالی خود را از دست ندهند که طرح تحول در نظام سلامت تاثیر خود را در زندگی مردم نشان می‌دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ادامه طرح‌های دولت در بخش‌های بهزیستی، امدادی و مبارزه با بیماری‌ها خبرداد.

ربیعی عرصه مهم فعالیت دولت را بحث اشتغال بیان کرد و افزود: می‌دانیم که در طول هشت سال گذشته بسیاری از جوانانی که می‌بایست وارد بازار کار شوند راهی دانشگاه‌ها شدند و امروز در جستجوی کار قرار دارند و از سوی دیگر عدم رشد اقتصادی بر مشکل بیکاری افزوده است.

وی با بیان اینکه دولت با بیکاری مضاعف روبرو است گفت: رئیس‌جمهور هفته‌ای 10 ساعت مسائل مربوط به اقتصاد و اشتغال را شخصا پیگیری می‌کند و مردم آگاه باشند که دولت به قول‌هایی که داده وفادار است که کاهش تورم به 25 درصد یکی از قول‌های دولت بود که امروز محقق شده است.

وی با ابراز امیدواری که تورم براساس برنامه‌های دولت به 10درصد برسد گفت: امروز کشور به حرکت چرخ‌های اقتصادی نیازمند است که براین اساس لایحه حمایت از تولید و بحث خروج از رکود از سوی دولت به مجلس ارسال شده است و دولت تمامی موانع بر سر راه تولید را بررسی و رفع خواهد کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در طول یکسال گذشته بیش از 300هزار شغل در کشور ایجاد شده است افزود: برای توسعه پایدار کشور به ایجاد سالانه یک میلیون شغل نیازمند هستیم.

ربیعی سیاست‌های دولت را در سیستم بانکی و پولی با هدف جلوگیری از تورج جدید عنوان کرد و افزود: براساس تصمیمات اتخاذ شده 50درصد تسهیلات به تولید اختصاص می‌یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح‌های گرمسیری کرمانشاه را راه‌حلی برای غلبه بر مشکلات این استان بیان کرد و افزود: تسهیلات اجرای این طرح‌ها به میزان 8میلیارد و 300 میلیون ریال از طریق صندوق توسعه ملی پرداخت می‌شود ظرف سه سال آینده تحول بزرگی در بخش کشاورزی و صنایع جانبی آن در استان کرمانشاه ایجاد می‌کند.

ربیعی پیگری طرح ایجاد پالایشگاه آناهیتا که دو سوم سهام آن در وزارت کار قرار دارد را از دیگر برنامه‌های توسعه‌ای استان کرمانشاه دانست و افزود: این پالایشگاه با صنایع پایین دستی و خدماتی آن بخشی از مشکلات جامعه کرمانشاه را برطرف می‌کند.

وی از پیگیری روند تکمیل خودروسازی صحنه با توجه به اینکه بخشی از سهام آن در وزارت کار قرار دارد خبرداد و گفت: دولت خود را متعهد کرده است که در سال 94 راه‌آهن کرمانشاه افتتاح شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطالعات در شهر برای حمایت از طرح‌های کوچک را از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه برای کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه بیان کرد و افزود: این طرح با استقرار تیمی در استانداری کرمانشاه محقق می‌شود.

کد خبر 270334

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha