مجموع نظرات: ۰
جمعه ۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: چند دهه پیش تصور کردن آنچه امروز به واقعیت بدل شده تنها در داستان‌های خیالی مانند جنگ ستارگان امکان پذیر بود. هاور بایک یا موتورهای پرنده را پیشتر تنها در کارتون ها و فیلم‌ها دیده‌ایم .

موتورهای پرنده جایگزینی برای بالگردها

اما امروز در انگلستان عده‌ای از مهندسان موفق شده‌اند تا مدلی از این موتورهای پرنده را با ۴ بال طراحی کنند.

به گزارش يورونيوز، کریس مالوی، مدیر این پروژه می‌گوید: "با ساخت این موتورهای پرنده از دوبال یک بالگرد به وسایل نقلیه‌ای با چهار بال نزدیک می‌شویم. چرا که فناوری پیشرفت زیادی کرده است و موتورهای قویتر برای چرخاندن این بال‌ها وجود دارد. این طرح جدید هم عملکرد بهتری دارد و هم ارزانتر است."

مالوی و دوستانش موفق شده‌اند مدلی ابتدایی از این موتورهای پرنده را که ابعاد آن یک سوم اندازه واقعی این موتورها در آینده خواهد بوده، به عرصه تولید برسانند. آنها برای تامین هزینه پروژه‌هایشان مدل‌های کوچکتر را بفروش گذاشته‌اند تا بتوانند در آینده مدل‌هایی با ابعاد واقعی تولید کنند.

کریس مالوی، مدیر این پروژه می‌گوید: "تفاوت موتورهای پرنده با بالگرد این است که این موتورها می‌توانند در میان درختان براحتی پرواز کنند. اینجا ما بسیاری از مشکلات یک بالگرد را از بین برده‌ایم. همزمان بال‌ها محافظت شده‌اند و آسیبی به محیط اطراف نمی‌رسانند. موتور این دستگاه بسیار ساده است، ساده تر و مطمئن‌تر. می‌توانیم این موتورها را مدل‌های پیشرفته‌ای بدانیم که ضعف عملکردی یک بالگرد را ندارند."

این موتورهای پرنده که اندازه‌های کوچکتری از مدل‌های اصلی دارند می‌توانند به امدادگران در عملیات نجات کمک کنند.

کد خبر 270335

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha