دختر شیشه‌ای به تصور اینکه پس از مرگ مادربزرگش نیمی از ثروت او به وی می‌رسد با همدستی یکی از دوستانش دست به سرقتی خشن از خانه پیرزن زد.

متهم

سارقان پس از ورود به خانه مالباخته به قصد مرگ، او را كتك زدند اما بخت با پيرزن يار بود كه از اين حادثه جان سالم به در برد.
هفته پيش مأموران پليس اصفهان در جريان سرقت ميليوني از خانه پيرزني در اين شهر قرار گرفتند. ماجرا از اين قرار بود كه دزدان پس از ورود به خانه پيرزن به‌شدت او را كتك زده و اقدام به سرقت ميليون‌ها تومان طلا و ظروف نقره‌اي از خانه او كرده و پيرزن را در همان حال رها كرده بودند اما ساعتي پس از سرقت، يكي از آشنايان مالباخته با ديدن در نيمه باز خانه او وارد آنجا شده و با مشاهده پيرزن وي را به بيمارستان منتقل كرده است.

چند روز بعد وقتي پيرزن از خطر مرگ نجات يافت و حالش بهتر شد، مأموران به تحقيق از او پرداختند. وي گفت: عصر روز حادثه در خانه نشسته و سرگرم تماشاي تلويزيون بودم كه زنگ خانه به صدا درآمد. از پشت آيفون دختري را ديدم كه ماسك به‌صورت و يك ظرف در دست داشت. مي‌گفت كه نذري آورده است، براي همين خودم را به مقابل در رساندم تا ظرف نذري را بگيرم.

پس از گرفتن ظرف، درحالي‌كه به خانه برگشته بودم ناگهان متوجه شدم كه 2نفر از پشت سر مرا تعقيب مي‌كنند. همين كه برگشتم، 2دختر جوان را ديدم كه ماسك به‌صورت داشتند. آنها به من حمله كردند و آنقدر كتكم زدند كه بي‌حال روي زمين افتادم و از هوش رفتم. وقتي به هوش آمدم خودم را روي تخت بيمارستان ديدم و پس از آن بود كه شنيدم دزدان همه طلاها و مقدار زيادي ظروف نقره از خانه‌ام سرقت كرده‌اند.

  • ردپاي آشنا

با اظهارات پيرزن تحقيقات پليس براي كشف راز سرقت شروع شد. بررسي‌هاي اوليه اين فرضيه را مطرح كرد كه سرقت از سوي افرادي آشنا صورت گرفته است؛ كساني كه از وضعيت مالي پيرزن خبر داشته و مي‌دانسته‌اند كه او در خانه تنها زندگي مي‌كند. در ادامه تحقيقات مشخص شد كه پيرزن 2پسر داشته كه يكي از آنها فوت كرده است. پسر فوت شده او يك دختر به نام فيروزه داشته كه از سال‌ها قبل اعتياد شديدي به مخدر شيشه دارد. ماموران در ادامه متوجه شدند كه فيروزه در روز سرقت در حوالي خانه مادربزرگش ديده شده است. بنابراين، اين فرضيه كه وي در اين سرقت دست داشته مدنظر قرار گرفت و بازپرس پرونده دستور بازداشت او را صادر كرد.

  • همدست شيشه‌اي

فيروزه توسط پليس دستگير شد و در همان بازجويي‌هاي اوليه به سرقت خشن از خانه مادربزرگش اعتراف كرد. او گفت: پس از مرگ پدرم به شيشه معتاد شدم و اعتيادم پس از مدتي به‌شدت زياد شد؛ طوري كه هر چه داشتم را براي خريد مواد از دست دادم. حتي چندبار نزد مادربزرگم رفتم كه از او پول بگيرم اما او پولي به من نداد. دختر جوان ادامه داد: مادربزرگم ثروتمند بود و مي‌دانستم كه اگر او بميرد، ثروتش بين 2پسرش تقسيم مي‌شود.

از آنجا كه يكي از پسرهايش، يعني پدر من فوت شده بود اين ثروت به من مي‌رسيد. براي همين نقشه سرقت خشن از خانه او را كشيدم. براي اجراي نقشه‌ام به سراغ يكي از دوستانم به نام بهناز رفتم. او هم مثل من اعتياد به شيشه داشت. وقتي پيشنهادم را شنيد، قبول نكرد اما به او وعده دادم كه به محض گرفتن ارثيه ميلياردي‌ام، كاري مي‌كنم كه او هم پولدار شود.

به اين ترتيب روز حادثه درحالي‌كه ماسك بهداشتي به‌صورتمان زده بوديم به خانه مادربزرگم رفتيم. ابتدا دوستم به بهانه بردن نذري به مقابل در رفت و وقتي در باز شد، من هم پشت سر او وارد خانه شدم. سپس مادربزرگم را به باد كتك گرفتيم و به قصد كشتن، او را زديم.

وقتي بيهوش شد، تصور كرديم كه كارش تمام‌شده است و براي صحنه‌سازي دست به سرقت طلاها و ظرف‌هاي نقره‌اي زديم و فرار كرديم. سرهنگ خسروي، رئيس پليس آگاهي استان اصفهان با بيان اين خبر گفت: پس از اعترافات دختر جوان، همدست او كه يك مجرم سابقه‌دار بود هنگام مصرف شيشه در خانه‌اش دستگير شد. وي ادامه داد:

دومين متهم دختري 25ساله است كه داراي 4فقره سابقه كيفري در زمينه كلاهبرداري است و يك‌بار هم به جرم حمل 40كيلو حشيش دستگير شده و به زندان افتاده است. او مدعي شد كه وسوسه‌هاي همدستش باعث شده كه در اين سرقت شركت كند.

خسروي افزود: متهم اصلي پرونده كه نقشه سرقت از خانه مادربزرگش را طرح كرده، دختري تحصيل‌كرده و مسلط به چند زبان خارجي است. او مدعي است كه چند سال قبل زماني كه براي تدريس زبان به دختر جواني به خانه آنها رفته بود از طريق اين دختر با شيشه آشنا شده و با اصرار او شروع به مصرف اين ماده مخدر كرده و پس از آن نيز معتاد شده است. به گفته رئيس پليس آگاهي استان اصفهان، براي هر دو متهم پرونده قرار قانوني صادر شده و تحقيقات تكميلي درخصوص اين پرونده ادامه دارد.

کد خبر 270342

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha