شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: به گفته پزشکان عامل تغذیه نقش اصلی را در کنترل علائم و جلوگیری از پیشرفت بیماری "ام اس" همچون دیگر بیماری‌های مزمن بازی می‌کند.

  نمک علائم "ام اس" را تشدید می‌کند

به گزارش ايسنا،‌ پزشکان به مبتلایان بیماری "ام اس" توصیه می‌کنند تا به رژیم‌های غذایی حاوی مقدار پایینی چربی‌های اشباع شده و سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 رو آورند و میزان ویتامین D بدنشان را در سطح بالا نگه دارند.

همچنین طبق نتایج بدست آمده از یک مطالعه جدید در بوئنوس آیرس، رژیم‌های غذایی حاوی میزان بالایی نمک می‌تواند در پیشرفت بیماری "ام اس" موثر باشد.

در این بررسی دکتر «مائوریکیو فارز» محقق ارشد این مطالعه به همراه یک گروه تحقیقاتی به بررسی تاثیر نمک مصرفی بر وضعیت بیماری 70 مبتلا به "ام اس" پرداخته و نمونه‌های ادرار و خون آنان را آزمایش کردند.

این محققان در آزمایش‌های انجام گرفته دریافتند: سطح بالای مصرف نمک در این بیماران با شدت گرفتن علائم بیماری "ام اس" در آنان مرتبط است به گونه‌ای که بررسی اسکن مغزی بیماران حاکی از آن بود مصرف ببیشتر نمک احتمال پیشرفت این بیماری را بیش از سه برابر در آنان افزایش می‌دهد.

طبق اعلام انجمن ملی "ام اس"، بیش از دو میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری "ام اس" مبتلا هستند. همچنین بیشتر مبتلایان به این بیماری در سنین 20 تا 50 سالگی هستند هرچند احتمال بروز آن در افراد جوان‌تر و مسن‌تر نیز وجود دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال دیلی، اگرچه دلیل اصلی بیماری "ام اس" مشخص نیست، اما پزشکان معتقدند فاکتورهای متعددی همچون ژنتیک، واکنش‌ها در سیستم ایمنی و احتمال وجود عامل عفونی در ابتلا به این بیماری نقش دارند.

کد خبر 270380

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha