همشهری آنلاین: علی نیلی، داور طلایی کشورمان با حضور در آخرین گرند اسلم سال ۲۰۱۴ به عنوان داور صندلی قضاوت می‌کند.

Ali Nili

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تنیس، در حالی آخرین گرند اسلم تنیس سال ۲۰۱۴ به میزبانی آمریکا و در شهر نیویورک آغاز شده است که به دعوت فدراسیون جهانی تنیس ( ITF )، علی نیلی، داور نشان طلای کشورمان به عنوان داور صندلی در این مسابقات به امر قضاوت می‌پردازد.

نیلی تنها داور صندلی دارای نشان طلا در قاره آسیاست به طوری که داوران کشورهای بزرگ آسیایی تنیس از جمله چین، ژاپن، هند، کره جنوبی، استرالیا، مالزی و اندونزی تاکنون موفق به دریافت چنین نشانی نشده‌اند.

مسابقات آزاد آمریکا یکی از ۴ گرند اسلم معتبر دنیای تنیس است که از نظر رده‌بندی جهانی، جایزه نقدی و توجه عمومی دارای بیشترین اهمیت می‌باشد.

مسابقات آزاد آمریکا، آزاد استرالیا، آزاد فرانسه و ویمبلدون ۴ گرند اسلم معتبر تنیس به شمار می‌آیند که ویمبلدون قدیمی‌ترین این مسابقات است که اولین بار در سال ۱۸۷۷ آغاز شد، بعد از آن آزاد آمریکا در ۱۸۸۱، آزاد فرانسه در ۱۸۹۱ و در آخر هم آزاد استرالیا در ۱۹۰۵ برگزار شد.

یادآور می شود در یک صد و سی و چهارمین دوره رقابت‌های آزاد آمریکا در مجموع ۳۸ میلیون و ۲۵۱ هزار دلار جایزه نقدی پرداخت می‌شود که قهرمان مردان علاوه بر دریافت ۲۰۰۰ امتیاز ، ۳ میلیون دلار دریافت می‌کند.

 

کد خبر 270391

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha