همشهری آنلاین: مایکروسافت با خاموش کردن لایو‌مسنجر، سرویس پیام‌رسان و گفتگوی آنلاین خود در چین، این سرویس را برای همیشه غیرفعال خواهد کرد.

براساس گزارش NBC، اين سرويس كه با نام MSN مسنجر بيشتر شناخته شده‌است،‌در سال 1999 آغاز به كار كرد اما در سال 2013 ، زماني كه شركت مايكروسافت اسكايپ را خريداري كرد، براي بيشتر كاربران غيرفعال شد.

با اين‌همه كاربران چيني به استفاده از اين مسنجر ادامه داده‌اند، اما از 31 اكتبر امسال، اين سرويس در چين نيز خاموش خواهد شد تا لايو‌مسنجر با كشيدن آخرين نفس‌هايش در چين،‌ براي هميشه به فعاليت خود پايان دهد. اين سرويس تا سال 2009 درحدود 330 ميليون كاربر داشته‌است.

با خريداري اسكايپ توسط مايكروسافت، امار كاربران اين مسنجر رو به كاهش گذاشت و در سال 2012 به 300 ميليون رسيد. لايو مسنجر در سال 2005 وارد چين شد اما به سرعت با رقباي بومي از قبيل QQ مسنجر مواجه شد كه ساخته شركت چيني Tencent بود.

مايكروسافت روز پنجشنبه براي تعدادي از كاربران چيني ايميلي ارسال كرد كه در آن به كاربران اطلاع داده شده بود در ازاي تغيير سرويس از لايو مسنجر به اسكايپ اعتبار رايگان اسكايپ دريافت خواهند كرد.

لايو مسنجر از سال 1999 به عنوان سرويس چت متني ساده‌اي آغاز به‌كار كرد تا با سرويس AIM رقابت كند. بعد‌ها ويژگي‌هايي از قبيل سرويس ارسال عكس، انجام مكالمات ويديويي و بازي به اين سرويس افزوده شد. اما در سال 2012 مايكروسافت اسكايپ را با قيمت 8.5 ميليارد دلار خريداري كرد.

کد خبر 270420

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha