همشهری آنلاین: معاون وزیر نیرو از نصب ۲۰۰۰ پنل خورشیدی در کل کشور تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: به مشترکین خانگی که اقدام به نصب سلول خورشیدی بر بام منازل خود کنند ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض اعطا می‌شود.

انرژی خوشیدی

هوشنگ فلاحتیان، معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو در گفت‌و‌گو با ایلنا در خصوص ساخت "نیروگاه‌های خورشدی" در کشور، گفت: برای توسعه کاربرد سلولهای فتوولتاییک در کشور وبهره‌مندی مردم از انرژی خورشیدی چند اقدام را در دستور کار خود قرار داده‌ایم که از جمله آن این است که بر اساس مصوبه مجلس از سال ۹۲ برنامه ریزی شد که عوارض ۳۰ ریالی برای هر کیلو وات ساعت اخذ و برای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیروبرق روستایی اختصاص یابد.

وی افزود: از سال گذشته تا کنون تعداد زیادی از مساجد و مدارس کشور را بدون دریافت وجهی مجهز به سلول‌های خورشیدی فتوولتاییک کردیم و همچنین در محوطه تعداد زیادی از دانشگاه‌ها مبادرت به احداث نیروگاه‌های خورشیدی ۱۰ و۲۰ کیلوواتی کردیم که این اقدام در جهت فرهنگ سازی و آشنایی دانش آموزان و دانشجویان با این تکنولوژی است ضمن اینکه دانشگاه‌ها نیز اقدامات پژوهشی و تحقیقی را دراین زمینه انجام می‌دهند.

  • 5 میلیون کمک بلاعوض به متقاضیان نصب سلول خورشیدی

فلاحتیان خاطرنشان کرد: جهت توسعه انرژی خورشیدی هر مشترک خانگی و غیرخانگی که تمایل به نصب سلول خورشیدی بر بام خود داشته باشند ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض در اختیار متقاضیان قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: راهبردمان این است که تا سال‌های آینده بتدریج بتوانیم بیش از پیش از سلوله‌ای خورشیدی استفاده کرده وبخش قابل توجهی از برق مورد نیاز کشور را از نیروگاه‌های بادی و خورشیدی تامین کنیم.

  • احداث ۹۴۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی و بادی تا ۳ سال آینده

معاون وزیر نیرو تصریح کرد: تا قبل از سال ۹۲ حداکثر ۲۲۰ مگاوات "نیروگاه بادی"، خورشیدی و زسیت توده در کشور داشتیم که برنامه ریزی کرده‌ایم که ۹۴۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی و بادی در کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث شود انتظارمان این است که در طول ۲ تا ۳ سال آینده چندین برابر نیروگاه‌های نصب شده تا سال ۹۲ بتوانیم نیروگاه بادی و خورشدی احداث کنیم.

نصب ۲۰۰۰سلول خورشیدی جدید تا پایان سال جاری

وی همچنین گفت: از ابتدای سال ۹۲ تا کنون در بیش از ۲۵۰۰ محل در کل کشور نسبت به نصب سلول‌های خورشیدی اقدام کردیم و تا انتهای سال جاری نیز ۲۰۰۰ محل دیگر مجهز به سلول‌های خورشیدی می‌شود.

  • زمینه افزایش صادرات نفت و گاز فراهم می‌شود

فلاحتیان ابراز امیدواری کرد: با فرهنگسازی و آشنا شدن مردم از چگونگی استفاده از انرژی‌های خورشیدی، پاک و تجدیدپذیر شاهد روی آوردن بیشتر به استفاده از این انرژی‌ها باشیم که با این روند به محیط زسیت و اقتصاد کشور کمک کرده و زمینه لازم را برای افزایش صادرات نفت و گاز فراهم کنیم.

کد خبر 270435

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha