همشهری آنلاین: معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن به افزایش صدور مجوز چاپ قرآن در ۵ ماه اخیر اشاره کرد و گفت: با وجود افزایش چاپ قرآن شاهد عرضه قرآن‌هایی با کیفیت پایین و گران هستیم که از مردم می‌خواهیم از خرید این قرآن‌ها اجتناب کنند.

به گزارش فارس، احمد حاجی‌شریف با اشاره به افزایش تیراژ قرآن در سال 93 اظهار داشت: تا پایان مرداد ماه 93، تعداد 119 مجوز چاپ به تیراژ یک میلیون و 35 هزار و 900 جلد قرآن کریم صادر شده که این تعداد نسبت به ماه‌های مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در پنج ماه نخست سال گذشته، 795 هزار و 900 جلد قرآن کریم به چاپ رسید که با توجه به تعداد چاپ قرآن در سال 93، شاهد افزایش 300 هزار جلدی چاپ قرآن کریم هستیم.

حاجی‌شریف با بیان اینکه در پنج ماه نخست سال گذشته 84 مجوز چاپ قرآن صادر شده بود، خاطرنشان کرد: تا کنون 119 مجوز چاپ قرآن صادر کرده‌ایم به طوری که در اردیبهشت ماه سال جاری 11 مجوز چاپ قرآن به تیراژ 84 هزار جلد، در اردیبهشت‌ماه 38 مجوز چاپ به تیراژ 340 هزار و 800 هزار جلد، در خرداد ماه 26 مجوز چاپ قرآن به تیراژ 178 هزار جلد، در تیر‌ ماه 20 مجوز چاپ قرآن به تیراژ 210 هزار و 600 جلد و همچنین در مرداد ماه 24 مجوز چاپ به تیراژ 22 هزار و 500 جلد صادر شده که این تعداد در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.

وی، ثابت بودن نرخ ارز و کاغذ را از مهم‌ترین دلایل افزایش چاپ قرآن نسبت به ماه‌های مشابه دو سال گذشته عنوان کرد و گفت: در سال‌های گذشته قیمت کاغذ و ارز نوسان بسیاری داشت به همین جهت ناشران جرأت نمی‌کردند اقدام به چاپ قرآن کنند اما امسال با توجه به ثابت‌ بودن قیمت‌ها چاپ قرآن بیشتر شده است که امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن ادامه داد: در دو سال گذشته تعداد قرآن‌های چاپ شده بسیار کم بود به همین جهت نیاز جامعه به قرآن افزایش یافته و این نیاز باعث افزایش چاپ قرآن نیز شده است.

وی درباره چاپ قرآن‌هایی با کیفیت پایین نیز خاطرنشان کرد: با وجود اینکه تعداد چاپ قرآن افزایش یافته اما هنوز قرآن‌هایی با کیفیت‌های مطلوب در بازار عرضه نمی‌شود بنابراین باید اطلاع‌رسانی در زمینه خرید قرآن بیشتر شود تا افراد از خرید قرآن‌های بی‌کیفیت یا گران‌قیمت اجتناب ورزند تا ناشران دیگر اینچنین قرآن‌هایی وارد بازار نکنند.

کد خبر 270465

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha