یکشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: اتحادیه اروپا به روسیه یک هفته زمان داد تا سیاست خود را در خصوص بحران اوکراین تغییر دهد تا با تحریم‌های جدید روبه‌رو نشود.

EU vs. Russia

رهبران اتحاديه اروپا اظهار داشتند تجاوز روسيه به شرق اوكراين "نقطه‌اي بي‌بازگشت" است كه "اعلان جنگ" به اروپاست.

هرمان رومپوی، رئیس شورای اروپا در پایان نشست اضطراري سران اتحادیه اروپا در بلژيك گفت : شورای اروپا آماده است تا با توجه به بحرانی‌تر شدن اوضاع در اوکراین، اقدام‌‌هاي لازم را انجام دهد و کمیسیون اروپا موظف شده به‌سرعت مجموعه تازه‌ای از تحریم‌ها را تدارک ببیند، این تحریم‌ها تا یک هفته دیگر ارائه مي‌شوند و تا آن زمان، با توجه به تحولات در اوکراین، تصمیم‌هاي جدیدی گرفته شد.

رئيس شوراي اروپا افزود: همه کشورها برای وارد آوردن فشار به روسیه با این هدف که پای میز مذاکره بازگردد و راه‌حلی سیاسی برای بحران اوکراین پیدا شود، قاطعیت دارند.

گفته مي‌شود تحريم‌هايي كه مقام‌هاي اتحاديه اروپا از آن سخن گفته‌اند بيشتر در بخش‌های مالی و انرژی اعمال خواهند شد و تاثير شديد بر اقتصاد روسيه خواهند گذاشت.

بنا به گزارش تلگراف،داليا گريبوسكات،رئيس‌جمهور ليتواني و منتقد جدي پوتين از اتحاديه اروپا خواست در اين زمينه جدي برخورد كند چون جنگ روسيه صلح در قاره اروپا را براي اولين بار بعد از چندين دهه در معرض خطر قرار داده‌است.

کد خبر 270493

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha