همشهری آنلاین: دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان اینکه مخالفان توریسم از به خطر افتادن منافع کشورهای همسایه نگرانند، تصریح کرد:تقویت صنعت توریسم منجر به از بین رفتن اسلام و افزایش بی‌حجابی نمی‌شود.

یونسی

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی در شورای اداری استان همدان گفت: مخالفان رونق صنعت توریسم از به خطر افتادن منافع کشورهای همسایه نگرانند.

وی تصریح کرد: عده‌ای تا اسم توریست بیان می‌شود با هیاهو بحث دین را مطرح کرده و عنوان می‌کنند ˈاسلام به خطر می‌افتدˈ،ˈبی‌حجابی کشور را می‌گیردˈ، ˈفساد می‌آیدˈ و ˈمی‌خواهند جوانان ما را بی دین کنندˈ در حالیکه این افراد از رواج بی‌دینی، بداخلاقی، فساد در بین جوانان گویا بی‌خبرند.

حجت الاسلام یونسی با تاکید بر اینکه سینه‌چاکان از وضعیت کشور بی‌اطلاع هستند گفت: تحریک کنندگان این طیف از افراد کشورهایی هستند که از صنعت توریسم ثروت کلانی بدست آوردند.

وی اضافه کرد: کشورهایی نظیر ترکیه، امارات و مالزی که سالانه سرمایه زیادی از طریق گردشگری عایدشان می‌شود با تحریک کردن جمعی از افراد اجازه نمی‌دهند طرح اساسی در ایران برای جذب توریست اجرایی شود.

وی گفت: اجرای یک طرح اساسی برای رونق و جذب توریسم در جزیره کیش و قشم یا دامنه سرسبز الوند شهر همدان با وجود چنین افراد و دیدگاه‌هایی امکان ناپذیر است چراکه عده‌ای راه افتاده و شعار ˈاز بین رفتن دین و اسلام ˈ سر می‌دهند در حالیکه باید به این افراد گفت این اقدام به جای اسلام منافع امارات و ترکیه را از بین می‌برد.

وی افزود: به جای جوسازی در زمینه صنعت توریسم می‌توان با اخلاق شایسته و برخورد مناسب با توریست خارجی فرهنگ غنی اسلام را به دیگر نقاط جهان منتقل کرد و در عین حال جاذبه‌های تاریخی و طبیعی را نیز معرفی کرد.

وی اضافه کرد : به جای نگرانی در زمینه تحت تاثیر قرار گرفتن باید ارزش‌های اسلامی را به بهترین نحو به نمایش گذاشت تا آنها به عمق اسلام پی‌برده و تحت تاثیر اخلاقیات و روحیات شما قرار گیرند.

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌ها با ذکر اینکه لازمه تربیت دینی مردم توسعه اقتصادی است افزود: چنانچه چنین افرادی اجازه اجرای این طرح‌ها را بدهند نه تنها مردم کافر و بی‌دین نشده بلکه دین و ایمانشان قوی و مستحکم‌تر نیز می‌شود.

حجت الاسلام یونسی با تاکید بر رفع موانع فرهنگی پیش روی صنعت گردشگری گفت: برنامه‌ریزی مناسب و حذف این نوع نگاه موجب استقبال از سرمایه گذاری در این بخش می‌شود.

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌ها بیان کرد: برخی استان‌ها از جمله همدان از نظر اقتصادی توسعه نیافته ولی آسیب‌های اجتماعی در آن همچون مشکلات خانوادگی، طلاق، ناامنی، اعتیاد، فرار از خانه و خودکشی که نشات گرفته از فقر و بیکاری است افزایش داشته است.

وی با ذکر اینکه عده‌ای دوست ندارند این مشکلات را ببینند اظهار کرد : هر وقت اقدامی برای رفع این مشکلات صورت می‌گیرد این افراد با فرافکنی مشکلات فرهنگی را پیش می‌کشند.

وی افزود: با وجود اینکه اساس و پایه نظام و انقلاب مباحث فرهنگی است و نامگذاری امسال نیز به نام سال فرهنگی بوده به طور حتم اگر فرهنگ را از ما بگیرد به مثابه گرفتن روح و جان از انسان است.

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌ها توضیح داد: از افرادی که قدرت و استطاعت مالی برای زندگی عادی ندارند نباید انتظار داشت که خدا را با آرامش خاطر راز و نیاز کرده و مابقی واجبات را به درستی به جا آورد.

حجت الاسلام یونسی با ذکر اینکه پامبر (ص) فرمودندˈ فقر ریشه کفر استˈ اظهار کرد: دولتمردان باید تمامی توان خود را برای از بین بردن زمینه کفر با فراهم کردن حداقل نیازها فراهم آورد.

وی تاکید کرد: مهمترین راهبرد برای رفع مشکلات اقتصادی مردم توجه به صنعت توریسم است و ایران از معدود کشورهایی است که هر سه نوع جاذبه تاریخی، مذهبی و توریستی را دارد.

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌ها گفت: سرمایه‌گذار در صورت داشتن امنیت و در امان بودن جان، مال، سرمایه اقتصادی و آبرو و نگاه مثبت مردم به وی به عنوان کارآفرین نه به عنوان فرد زالو صفت و چپاولگر، سرمایه گذاری می‌کند.

حجت الاسلام یونسی افزود: استان همدان دارای ظرفیت‌های فراوانی برای سرمایه گذاری است و می‌توان سرمایه‌داران و افراد صاحب نام که در دیگر استان‌ها فعالیت دارند را به همدان هدایت کرد.

وی با ذکر اینکه نگاه مردم به سرمایه گذاران نباید منفی باشد اظهار کرد: برخی افراد پا را فراتر گذاشته و در صورت نشست و برخاست مسئولان با سرمایه گذاران آنان را به زد و بند و فساد مالی متهم می‌کنند.

کد خبر 270561

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha