همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه هرگونه فعالیت ها و حرکات دشمن در فراسوی مرزهای کشور توسط رادارهای راهبردی امکان رصد دارد، گفت: نتیجه تجاوز به آسمان ایران بسیار گزاف و شکننده است.

موسوی

به گزارش مهر، امیر عبدالکریم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش امروز صبح در صبحگاه مشترکی که با حضور یگان های نمونه ارتش، سپاه پاسداران و قرارگاه پدافند هوایی به مناسبت سالروز تاسیس این قرارگاه برگزار شد طی سخنانی با گرامیداشت دهه کرامت اظهار داشت: لازم است در ابتدای سخنانم پیروزی مقاومت فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی و حامیان آن از جمله سردمداران مستکبر آمریکا را در جنگ 51 روزه غزه تبریک عرض کنم. این پیروزی از این بابت جای تبریک دارد که بار دیگر قدرت مقاومت را به صراحت تایید کرد که جای امیدواری مضاعف دارد.

وی افزود: منظور از مقاومت یک اسم یا گروه نیست بلکه یک معنا، مفهوم و روش است و امروز در ادبیات سیاسی و نظامی جایگاه ویژه دارد.

جانشین فرمانده کل ارتش تصریح کرد: بدون تردید اثبات شده که می توانیم قدرت مقاومت را در کنار سایر عوامل قدرت و عوامل قدرت آفرین به کار ببریم. همچنین در کنار قدرت سیاسی، نظامی و اقتصادی و نیز قدرت ناشی از وسعت سرزمین و جمعیت، نیروی مقاومت همان قدرتی است که مردم آمرلی با استفاده از آن نام خود را در تاریخ ثبت کرده اند و دیدیم که در نهایت موفق شدند.

امیر موسوی خاطرنشان کرد: در تاریخ مشاهده نشده که ملتی با تسلیم توانسته باشد آرمانها و ارزش های خود را حفظ کند. در همین رابطه نیز قدرت مقاومت می تواند در کنار سایر مولفه ها قرار بگیرد. بلکه قدرت مقاومت در برابر آنهایی که قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی دارند به پیروزی رسیده است

وی اضافه کرد: اکنون مستضعفان استکبار ستیز عالم می تواند بیش از پیش به قدرت بالقوه ای که دارند امیدوار باشند.

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به سالروز تشکیل پدافند هوایی کشور گفت: پدافند هوایی در کشور شناسنامه مشعشع و سراسر افتخار در دوران دفاع مقدس و پس از جنگ تا امروز دارد.

امیر موسوی تصریح کرد: پدافند هوایی برنامه ها و اقدامات خوبی را تا کنون اجرایی ساخته و در آینده از پدافند هوایی پیشرفت بیشتری را شاهد خواهیم بود.

وی با تاکید بر این که پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس تامین امنیت آسمان کشور را به علاوه نیروی هوایی بر عهده داشت افزود: پدافند هوایی در خط مقدم جبهه در دفاع هوایی از مراکز راهبردی مانند پالایشگاه ها و پل ها قرار داشت و آن را به دوش می کشید و در جنگ معروف نفتکش ها هم در کنار نیروی هوایی و نیروی دریایی دفاع در مقابل تهاجم هوایی دشمن را اجرا کرد.

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان این که وسعت عملکرد پدافند هوایی همواره گمنام بوده است اما می‌شود به برخی آز آنها اشاره داشت اظهار داشت: ساقط کردن بیش از 8 هواپیمای دشمن و در عملیات کربلای 5 و همچنین ساقط ساختن 70 هواپیمای دشمن طی 20 روز در عملیات والفجر 8 از مهمترین اقدامات پدافند نیروی هوایی بود.

وی اضافه کرد: در طول دفاع مقدس یک بار در سال 62 و بار دیگر در سال 65 نیروی هوایی دشمن به کلی از بین رفت و در همین میان نیز حامیان دشمن در جنگ تحمیلی دو بار به طور کامل نیروی هوایی تشکیل دادند و پدافند هوایی ما نیز در طول این مدت با سه نیروی هوایی کامل و مجهز جنگیده و آنها را شکست داده اند و در این موفقیت ها نیز جنگنده های نیروی هوایی سهم تعیین کننده ای داشتند.

امیر موسوی خاطرنشان کرد: پس از پایان جنگ پدافند هوایی مانند سایر نیروهای مسلح با شناخت و درک صحیح از آینده و محیط و تجهیزات پیش رو در همه ابعاد شروع به بازسازی، ارتقاء و آماده سازی خود کرد.

وی گفت: همه این تلاشها در شرایطی بود که پدافند هوایی از زمان دفاع مقدس تا امروز یک شب بدون شرایط آماده باش نگذرانده است.

وی تاکید کرد: این که گاهی اوقات می شنوید که پرواز غیرمجازی فرونشانده و یا ساقط شده است نشان دهنده آماده باش پدافند هوایی است.

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان این که10 شهریور ماه 87 و تشکل پدافند هوایی به دستور فرمانده کل قوا نقطه عطف مسیر رشد این قرارگاه است افزود: پدافند هوایی از آن زمان به عنوان خط مقدم دفاع در مقابل هرگونه تهدید هوایی دشمن با بهره گیری از ظرفیت های نیروهای مسلح و بخش های کشوری با تشکیل شبکه یکپارچه فرماندهی از حریم هوایی جمهوری اسلامی صیانت کرد.

وی افزود: از آن زمان تا کنون 6 سال پربرکت برای پدافند هوایی پشت سر گذاشته شده است و با وجود تحریم های استکبار جهانی توانسته ایم با بهره گیری از ظرفیت های علمی و دانش صنایع داخلی و مراکز دانشگاهی و نیروهای مسلح اقدام به طراحی و ساخت و تولید انواع تجهیزات پیشرفته پدافند هوایی در حوزه کشف و شناسایی کنیم که از جمله این مواد نیز می توان به رادارهای راهبردی اشاره کرد که هر گونه فعالیت ها و تحرکات دشمن را در فراسوی مرزهای کشور رصد می‌کند.

امیر موسوی تصریح کرد: رشد روزافزون پدافند هوایی دشمن، ما را در محاسبات خود به این نتیجه رسانده که نتیجه تجاوز به آسمان ایران بسیار شکننده، گزاف خواهد بود و از طرفی سازمان های بین المللی آسمان ایران را که توسط پدافند محافظت می‌شود بهترین و امن ترین اعلام کردند.

کد خبر 270649

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha