همشهری آنلاین: صندوق رفاه دانشجویان وزارت با اعلام جزئیات «بیمه دانش»، تأکید کرد: پوشش بیمه حوادث برای تمام دانشجویان مراکز آموزش عالی در سال تحصیلی جدید اجباری و پوشش بیمه تکمیلی اختیاری اعلام شد.

به گزارش پايگاه رسمي وزارت علوم، صندوق رفاه دانشجویان برای بيمه سال تحصیلی 94-93 دانشجويان اعلام کرد: پوشش بیمه حوادث برای تمام دانشجویان شاغل به تحصیل در مراکز آموزش عالی اجباری و پوشش بیمه تکمیلی اختیاری بوده و دانشجویان درصورت پوشش بیمه پایه (خدمات درمانی، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و غیره) می‌توانند از بیمه تکمیلی بهره‌مند شوند.

بر اساس اعلام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، عقد قرارداد تحت عنوان «بیمه دانش» تنها با یک شرکت موثر است و با توجه به مشکلات روش متمرکز انعقاد قرارداد، در سال تحصیلی 94-93 عقد قرارداد به روش غیرمتمرکز خواهد بود؛ بر این اساس دانشگاه‌ها می‌توانند با هر یک از شرکت‌های بیمه که از لحاظ حق بیمه و همچنین ارائه خدمات و پراکندگی شعب پاسخگوی نیاز دانشگاه باشد اقدام به عقد قرارداد کنند.

بر این اساس کلیه واحدهای تابع دانشگاه آزاد اسلامی، پیام‌نور و جامع علمی کاربردی، با نظارت معاونت دانشجویی واحدهای استانی می‌توانند نسبت به عقد قرارداد اقدام کنند و مسئولیت اجرایی بیمه دانش بر عهده ناظران استانی دانشگاه است.

آموزشکده‌ها و دانشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای نیز می‌توانند زیر نظر معاون دانشجویی فنی‌وحرفه‌ای مرکز یا نمایندگان استانی صندوق و یا دانشگاه‌های مادر همان استان و موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی نیز می‌توانند تحت نظر اتحادیه اقدام به عقد قرارداد کنند.

کد خبر 270656

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha