هجوم اراذل و اوباش به شهرداری منطقه ۹ باعث مجروح شدن ۷ نفر از کارکنان شهرداری شد.

مهاجمان علاوه بر مجروح کردن کارکنان شهرداری، به خودروی سد معبر نیز آسیب وارد کردند.

صبح 11 شهريور عوامل اجرايي ناحيه يك منطقه9 شهرداري بعد از چند مرتبه اخطار به مدير يك پاركينگ در خيابان بهمن‌پور كه به‌طور غيرمجاز دري جديد در خيابان باز كرده بود، براي مسدود‌كردن اين در راهي پاركينگ شدند اما در آنجا حدود 30نفر از كارگران و اوباش منطقه با مأموران شهرداري درگير شدند و اين درگيري تا آنجا پيش رفت كه مأموران شهرداري ماموريت‌شان را نيمه‌كاره رها كردند و به محل كارشان برگشتند اما اين پايان كار نبود.

مهاجمان درحالي‌كه چوب، چاقو و قمه در دست داشتند به سوي شهرداري هجوم بردند و با كاركنان آنجا درگير شدند. هر لحظه درگيري شدت بيشتري مي‌يافت، طوري كه 7نفر از كاركنان شهرداري مجروح شدند و مأموران حراست براي جلوگيري از ورود مهاجمان مجبور به بستن درها شدند. با وجود اين، آنها به‌خودروي شهرداري كه جلوي در بود آسيب زدند.

وحيد ميابي، كارشناس شهرسازي شهرداري منطقه9 درباره اين حادثه به همشهري مي‌گويد: تازه از ماموريت به شهرداري برگشته بودم كه ديدم جلوي در شلوغ است. حدود 40، 50نفر با چوب و چاقو جلوي شهرداري جمع شده بودند و با همكارانم درگير بودند. من رفتم پادرمياني كنم تا ماجرا تمام شوم اما آنها دست بردار نبودند. مي‌خواستند وارد شهرداري شوند كه مأموران حراست در را بستند. اما ماشين سد معبر كه جلوي در بود آسيب ديد. آنها در و كاپوت ماشين را غر كردند. در اين بين يكي از آنها با چاقو خودزني كرد تا همكاران مرا مقصر جلوه دهد. بعد هم پليس آمد و درگيري تمام شد.

اما هومان گودرزي، رئيس اداره شهرسازي ناحيه يك شهرداري منطقه 9 كه از نزديك شاهد ماجرا بود، جزئيات بيشتري از اين حادثه را بازگو مي‌كند. او مي‌گويد: از چند روز پيش متوجه تخلف صاحبان پاركينگي در خيابان بهمن‌پور شده بوديم. آنها شبانه و بدون مجوز اقدام به باز كردن يك در ديگر در اين پاركينگ كرده بودند. بعد از گزارش تخلف به اجرائيات ناحيه، 2‌روز قبل از حادثه براي صاحبان پاركينگ نامه‌اي فرستاده و از آنها خواسته شد نسبت به بستن اين در فاقد مجوز اقدام كنند. پس از 2‌روز وقتي ديديم هيچ اقدامي صورت نگرفته است، من به همراه 2 نفر از همكاران حدود ساعت 9صبح براي بررسي موضوع راهي آنجا شديم.

مسئولان پاركينگ از ورود ما به آنجا ممانعت كردند. وقتي ديديم نسبت به بستن آن در اقدامي نشده، به شهرداري برگشتيم و طبق روال جاري به همراه مأموران سد معبر، كارشناسان شهرسازي و تعدادي ديگر از همكاران و جرثقيل و 2‌نيوجرسي(گارد بلوك) راهي پاركينگ شديم تا آن در غيرقانوني را مسدود كنيم. به محض ورود به آنجا اما تعدادي از كارگران به سمت ما حمله كردند. آنها شروع به سر و صدا كردند و فرياد مي‌زدند: اسرائيلي‌ها آمدند... و فحش و ناسزا مي‌گفتند.

طولي نكشيد كه با فريادهاي آنها عده‌اي از اوباش درحالي‌كه قمه، دسته بيل، چوب، چاقو و ميله آهني در دست داشتند به سمت ما حمله كردند. تعداد آنها بسيار زياد بود. آنها 7نفر از همكارانم را مجروح كردند و ما توانستيم آنجا را ترك كنيم و به ساختمان شهرداري برگرديم ولي اين افراد دست بردار نبودند و به ساختمان حمله كردند؛‌طوري كه باعث شدند در پاركينگ ساختمان هم شكسته شود. آنها فحش و ناسزا مي‌گفتند تا اينكه مأموران پليس رسيدند و به ماجرا خاتمه دادند. فرزاد آبادي، مدير روابط عمومي شهرداري منطقه 9 نيز با تأييد اين خبر مي‌گويد: در اين درگيري 7نفر از عوامل اجرايي شهرداري با چوب و آهن و قمه مجروح شدند.

قدرت نمايي اراذل حدود نيم ساعت طول كشيد و مأموران شهرداري مجبور شدند درها را ببندند تا به اموال شهرداري آسيبي وارد نشود. به گفته آبادي در جريان اين حادثه يكي از مهاجمان اقدام به‌خودزني كرد و پس از اين اقدام همگي متواري شدند. وي همچنين از انتقال مسئول خدمات شهري ناحيه يك شهرداري تهران به بيمارستان خبر داد و گفت كه شهرداري منطقه 9پيگيري‌هاي قضايي براي اين ماجرا را در دستور كار قرار داده است. در همين حال باشگاه خبرنگاران جوان نيز در اين باره گزارش داد كه به‌دنبال اين حادثه مأموران كلانتري مهرآباد جنوبي وارد عمل شدند و عاملان درگيري را به كلانتري منتقل كردند.

کد خبر 270797

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha