سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

پسری که در ۱۷ سالگی با ۳۰ ضربه چاقو صاحبکارش را به قتل رسانده بود در جلسه محاکمه مدعی شد در دفاع از خودش مرتکب قتل شده است.

 اواسط آذرماه سال گذشته به مأموران پليس آگاهي اردبيل خبر رسيد جواني 25ساله به نام هاشم در ساختماني متروكه در حاشيه شهر با ضربات متعدد چاقو به قتل رسيده است. 30ضربه چاقويي كه باعث مرگ مقتول شده بود نشان مي‌داد قاتل با انگيزه انتقام‌جويي اين جنايت را رقم زده است. با آغاز تحقيقات در اين‌باره معلوم شد مقتول ساعتي قبل از مرگ همراه با شاگرد 17ساله‌اش به نام بابك به ساختمان متروكه رفته و بعد از اين حادثه نيز بابك به محل نامعلومي گريخته است.

با دستگيري بابك، او اعتراف كرد كه مقتول وي را مورد آزار و اذيت قرار داده بود و او در دفاع از خودش دست به جنايت زده است. مدتي بعد پرونده با تكميل تحقيقات به دادگاه كيفري استان اردبيل فرستاده شد. در نخستين جلسه محاكمه كه ارديبهشت‌ماه امسال در شعبه اول دادگاه كيفري برگزار شد متهم اظهارات اوليه‌اش را تكرار كرد و گفت: هاشم بارها من را مورد آزار و اذيت قرار داد و ديگر نمي‌توانستم اين شرايط را تحمل كنم و مجبور شدم از خودم دفاع كنم. پس از پايان نخستين جلسه محاكمه قضات دادگاه ادامه رسيدگي به اين وقت ديگري موكول كردند.

  • در دادگاه

دومين جلسه رسيدگي به پرونده در شعبه اول دادگاه كيفري استان اردبيل برگزار شد. در ابتداي اين جلسه خانواده مقتول درخواست‌شان مبني بر قصاص متهم را اعلام كردند و در ادامه بابك در جايگاه ايستاد. او گفت: من از مدت‌ها قبل در مغازه هاشم(مقتول) كار مي‌كردم. يك روز او به من نوشابه مسموم خوراند و وقتي بيهوش شدم من را مورد آزار و اذيت قرار داد و پس از آن تهديدم كرد كه اگر تن به خواسته‌اش ندهم، آبرويم را مي‌برد.

او حتي با فرستادن پيامك من را تهديد مي‌كرد كه همه حرف‌هايش را مي‌توانيد در اين پيامك‌ها بخوانيد.متهم درباره روز حادثه گفت: هاشم تاجر بود و آن روز گفت كه قرار است بار زيادي برايش بيايد. به همين دليل 2 نفري به انباري كه در حاشيه شهر بود رفتيم. وقتي رسيديم ديدم آنجا ساختماني متروكه است و خبري از بار نيست. فهميدم كه چه نقشه‌اي در سر دارد و براي همين چاقوي كوچكي را كه در جيبم داشتم بيرون كشيدم تا از خودم دفاع كنم.

وقتي به‌خودم آمدم، او جانش را از دست داده بود. قسم مي‌خورم كه او بارها من را آزار داد و به همين دليل دست به جنايت زدم.در ادامه اين جلسه عبدالصمد خرمشاهي و سودابه رضواني، وكلاي مدافع بابك به دفاع از او پرداختند و عمل موكل‌شان را مصداق دفاع مشروع دانستند. خرمشاهي گفت: موكلم با توجه به كارهايي كه مقتول قبلا انجام داده بود احساس خطر و از خودش دفاع مشروع كرده بود. بنابراين از قضات دادگاه مي‌خواهم به برائت موكلم رأي دهند. در چنين شرايطي محاكمه با اخذ آخرين دفاع از بابك به پايان رسيد تا به‌زودي حكم قضات درخصوص اين پرونده صادر شود. 

کد خبر 270799

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha