جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو شورای سیاستگذاری دوسالانه خوشنویسی گفت: در کشورمان در تشخیص اولویت‌ها دچار اشتباه شده و درباره اولویت فرهنگ نسبت به سایر مسائل غفلت کرده‌ایم.

غلامحسین امیرخانی

به گزارش ایسنا، غلامحسین امیرخانی عضو شورای سیاستگذاری دوسالانه خوشنویسی در مراسم تقدیر از برگزیدگان سومین دوسالانه خوشنویسی ایران اظهار کرد: یکی از دلایل توفیقات روز افزون انجمن خوشنویسان در طول سالیان متمادی اخلاص و توانمندی مدیرانی است که در این عرصه برای حفظ امانت تاریخی سرزمینمان تلاش می‌کنند.

وی افزود: در چند سال اخیر بستری فراهم شده است که این هنر مقدس و نجیب ایرانی و اسلامی مورد حمایت قرار بگیرد و زمینه حرکت و رشد آن به وجود آید؛ اما این حمایت‌ها باید در تمام زمینه‌ها برای جوانان مستعد این عرصه ایجاد امید و دلگرمی کند.

امیرخانی خاطرنشان کرد: بنده به خاطر معرفت و تشخیصی که وزیر فرهنگ و ارشاد در زمینه فرهنگ دارند از وی تشکر می‌کنم؛ زیرا در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که مسئولان ما باید جهان بینی درستی داشته باشند تا بتوانند آنگونه که شایسته شأن انسانی ماست با سایر کشورها ارتباط فرهنگی برقرار کنند.

وی با اشاره به اینکه ما به مسئولان بابصیرتی نیاز داریم که با شجاعت نظرات خود را ابراز دارند، گفت: اهمیت فرهنگ برای ما از سلامتی نیز بیشتر است زیرا بدون رسیدن به رشد و تعالی فرهنگی سلامتی ارزشی ندارد.

عضو شورای سیاستگذاری دوسالانه خوشنویسی تصریح کرد: باید ببینیم فرهنگ ما چقدر در اولویت حمایتی قرار دارد و بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد چقدر است، به گمانم بودجه فرهنگ و ارشاد در مقایسه با سایر وزارت خانه‌ها هیچ است.

وی تاکید کرد: مردم ما استحقاق رشد معنوی و فرهنگی در جهات مختلف را دارند تا به کمال برسند و اخلاق عملی که همان جوهره اسلام است در جامعه فراگیر شود؛ بی شک رسیدگی به این امر وظیفه متولیان فرهنگ و هنر است.

امیرخانی یادآور شد: جهانیان محتاج شنیدن نغمه فرهنگی ما هستند به همین دلیل متولیان فرهنگ و هنر باید بکوشند زمینه را برای رشد استعدادهای بی‌نظیر این آب و خاک فراهم بیاوند تا آن‌ها بتوانند معنای فرهنگ و هنر ما را به گوش جهانیان برسانند.

عضو شورای سیاستگذاری دوسالانه خوشنویسی تأکید کرد: در اولویت های خودمان به اصحاب هنر و فرهنگ فرصت بدهیم که در تصمیمی گیری‌ها کمک کنند زیرا دلسوزترین افراد این مملکت هنرمندان و فرهنگیان ما هستند.

کد خبر 270980

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha