معصومه آباد، عضو شورای اسلامی شهر تهران از بخش‌های مختلف مؤسسه همشهری بازدید کرد.

معصومه آباد، عضو شورای اسلامی شهر تهران از بخش‌های مختلف مؤسسه همشهری بازدید کرد.

او در دور چهارم فعاليت شوراي شهر تهران رياست كميته‌اي به نام ايمني را برعهده دارد كه بعد ازحدود 16سال كه از عمر اين شورا مي‌گذرد، براي نخستين‌بار تشكيل شده است. معصومه آباد در پاسخ به سؤال همشهري درباره وضعيت ايمني شهر تهران گفت: طبق بررسي‌هايي كه انجام داديم متوجه شديم شهري كه ما به‌عنوان پايتخت در آن زندگي مي‌كنيم با حجم بالاي حوادث مواجه است و اين حجم از حوادث حكايت از اين دارد كه تهران براي همه ساكنانش به‌ويژه براي سالمندان، زنان و كودكان از ايمني لازم برخوردار نيست.

از نظر معصومه آباد ايمني بيشتر به معني حوادث كمتر است و بيشتر آمار حوادث و تلفات نيز ترافيكي است. وي با اشاره به اينكه حادثه درهر جاي دنيا اتفاق مي‌افتد، گفت: منظور من آن بخش از حوادث است كه به‌دليل ناايمني معابر و خيابان‌ها اتفاق مي‌افتد به همين دليل ما بايد خودمان نسبت به تكميل و اصلاح معابر و اعمال استانداردهاي سختگيرانه دراين حوزه اقدام و تلاش كنيم تا شهر را براي همه مردم اعم از پير و جوان ايمن و مناسب ‌سازي كنيم.

از نظر معصومه آباد بحث ايمني و امنيت به‌هم گره خورده است. وي به حوادث تلخ پارك ارم يا برق‌گرفتگي يك پسربچه در يكي از بوستان‌هاي منطقه11 اشاره كرد و گفت: بايد براي امنيت كامل بوستان‌ها و تفرجگاه‌هاي شهر تهران فكر اساسي صورت گيرد.وي در تشريح وضعيت شهر تهران به لحاظ ايمني گفت: وضعيت ما دربرابر حوادث مقابله‌اي است درحالي‌كه پيشگيري بر همه امور اولي است به همين دليل تأكيد دارم كه همه امكانات، اعتبارات و سرمايه‌ها بايد در مسير پيشگيري هدايت شود درصورتي كه در اين مقوله كاري انجام نشده است.

به گفته آباد، اصلا حوادث كمتر درصورت پيشگيري ميسر است نه اينكه منتظر شويم حادثه‌اي اتفاق بيفتد. به همين دليل وي از اهميت افزايش سطح آگاهي مردم و تجهيز آنها به سيستم خودايمني مجهزسخن گفت و افزود: ما راه درست خود ايمني را به‌دست نياورديم درحالي‌كه اگر مردم خودمراقبتي داشته باشند نياز به بيمارستان و درمان ندارند پس بايد اعتبارات و بودجه به سمت خودمراقبتي برود. وي از اهميت تأمين سخت‌افزار و نرم افزار براي تجهيز مردم به سيستم خودمراقبتي سخن گفت و افزود: ما بايد در يكي از شاخص‌هاي ايمن‌سازي ساختمان‌ها را ملزم به نصب حسگر گاز منواكسيد كربن كنيم.

کد خبر 271014

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha