مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین رقابت مسابقات خودروهای الکتریکی در قالب فرمول E که از روز شنبه در پکن آغاز شد، با قهرمانی راننده‌ای از برزیل به پایان رسید، رقابت‌هایی که جدا از بعد ورزشی، آزمایشگاه ایده‌آل برای تکنولوژی‌های آینده خواهند‌بود.

خودرو

براساس گزارش ديسكاوري، اولين مسابقه این رقابت‌هاي جهاني ساعت 4 روز شنبه به وقت گرینویچ در پكن آغاز شد و خودروها در اين رقابت در مسیر 3.4 کیلومتری اطراف شهر پکن آغاز به رقابت کردند. در پايان روز اول رقابت‌هاي فرمول E جهان، و در اولين مسابقه كه با يك تصادف نيز همراه بود، لوكاس در گرازي برزيلي توانست به اولين قهرمان فرمول E جهان تبديل شود.

علاقه شديد چيني‌ها به استفاده از خودروهاي برقي باعث شده چين به يكي از حاميان اصلي رقابت‌هاي فرمول E تبديل شود و برگزاري اولين دور از اين رقابت‌ها را نيز به عهده بگيرد.

از آنجايي كه آلودگي هوا به دليل بالا بودن تعداد جمعيت و خودرو در چين، به يكي از معضلات بزرگ اين كشور تبديل شده، دولت این کشور در جستجوي راهكاري براي افزایش ميزان استفاده از خودروهای الکتریکی در آینده‌ای نه چندان دور است.

اولين دور مسابقات قهرمانی فرمول E از سپتامبر 2014 تا ژوئن 2015 در سراسر جهان ادامه خواهد داشت و 20 راننده از 10 تیم مختلف در 10 شهر جهان از جمله پکن، لندن و میامی در اين رقابت‌ها حضور خواهند‌داشت، درحالي كه افراد مشهوري مانند لئوناردو دي‌كاپريو و ريچارد برنسون از اين رقابت‌ها پشتيباني خواهند‌كرد.

برگزارکنندگان این رقابتها در وب‌سایت فرمول E هدف از برگزاري آن را سه عنصر انرژی، محیط زیست و سرگرمی بيان كرده‌اند درحالي كه در برگزاري اين رقابت‌هاي اتوموبيلراني بر مهندسی، فناوری، ورزش، علم، طراحی، موسیقی و سرگرمی نيز تاكيد شده‌است. به بياني ديگر، تشويق طراحان خودروهاي برقي به نوآوري كه در نهايت بتواند اين وسايل نقليه را به خيابان‌هاي شهرهاي بزرگ بكشاند، از اصلي‌ترين اهداف اين رقابت‌ها است.

در رقابت روز شنبه، 10 تيم با يكديگر به رقابت پرداختند كه دي‌كاپريو و برانسون به صورت جداگانه از دو تيم طرفداري مي‌كردند.

کد خبر 271857

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha