همشهری آنلاین: نماینده وزن ۵۹ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران با کسب هفتمین طلای المپیک و جهان موفق به شکستن رکورد عبدالله موحد شد.

حمید سوریان

به گزارش ایسنا،حمید سوریان در فینال وزن 59 کیلوگرم رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان مقابل مینگیان سمنوف دارنده مدال برنز المپیک از روسیه به روی تشک رفت و در پایان موفق شد در یک کشتی سخت و نفسگیر حریف خود را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد و برای ششمین بار قهرمان جهان شود.

سوریان که تنها طلای کشتی ایران در مسابقات جهانی ازبکستان را از آن خود کرده است پیش از رسیدن به فینال حریفان خود از کشورهای رومانی، مصر، کوبا ، آذربایجان و ازبکستان را شکست داده بود.

سوریان پیش از این 5 مرتبه در مسابقات جهانی در سال های 2005، 2006، 2007، 2009 و 2010 و یک بار در المپیک لندن سال 2012 موفق به کسب مدال طلا شده بود و برای هفتمین بار موفق شد ضمن کسب مدال طلای مسابقات جهانی رکورد 6 طلای جهان و المپیک عبدالله موحد اسطوره کشتی ایران را بشکند.

همچنین مدال برنز مشترک وزن کیلوگرم مسابقات جهانی59 به آندری برگ از نروژ و علی مراد تاس مرادف از ازبکستان رسید.

در ادامه رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان در تاشکند ازبکستان افشین بیبانگرد و قاسم رضایی نمایندگان اوزان 71 و 98 کیلوگرم ایران برای کسب مدال برنز به روی تشک خواهند رفت.

کد خبر 271896

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha