یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
۰ نفر

مرد شیاد برای کلاهبرداری از مغازه‌داران اصفهانی ابتدا مغازه بغلی آنها را شناسایی و سپس نقشه‌اش را عملی می‌کرد.

اين مرد كه جعفر نام دارد پس از شناسايي مغازه‌‌اي كه قصد كلاهبرداري از صاحب آن را داشت، به سراغ مغازه بغلي مي‌رفت و آن را زيرنظر مي‌گرفت. وقتي صاحب مغازه در را قفل مي‌كرد و به خانه‌اش مي‌رفت، او دست به‌كار مي‌شد و در تماس با صاحب مغازه مورد نظرش، خودش را مالك مغازه بغلي معرفي مي‌كرد و مي‌گفت كه برايش مشكلي پيش آمده و نياز فوري به پول نقد دارد. اين مرد مدعي مي‌شد كه روز بعد و به محض باز كردن در مغازه بدهي‌اش را پرداخت مي‌كند.در اين ميان مالباخته براي اطمينان از حرف‌هاي تماس گيرنده از مغازه‌اش خارج مي‌شد و نگاهي به مغازه بغلي كه در آن قفل بود مي‌انداخت.

او مطمئن مي‌شد فردي كه با تلفن همراه وي تماس گرفته است، صاحب مغازه همسايه‌ است و قبول مي‌كرد كه كمكش كند. پس از آن جعفر به وي مي‌گفت كه پيكي را براي گرفتن پول به مقابل مغازه‌اش مي‌فرستد و دقايقي بعد خودش به آنجا مي‌رفت. به اين ترتيب مالباخته به تصور اينكه جعفر همان پيكي است كه صاحب مغازه همسايه فرستاده است، چند صد هزار تومان به او مي‌داد تا به‌دست همسايه‌اش برساند. غافل از اينكه در دام يك كلاهبردار حرفه‌اي افتاده است.

صبح روز بعد، وقتي صاحب مغازه بغلي به سر كارش مي‌رفت و مالباخته از او درباره مشكلش مي‌پرسيد، تازه مشخص مي‌شد فردي كه با مالباخته تماس گرفته بود يك كلاهبردار بوده است. با شكايت چند مغازه‌دار كه با اين شگرد در دام كلاهبردار حرفه‌اي گرفتار شده بودند، تحقيقات پليس اصفهان براي شناسايي و دستگيري مرد شياد شروع شد. اين تحقيقات هنوز به جايي نرسيده بود كه اين بار جعفر تصميم گرفت براي كلاهبرداري به سراغ يك مغازه مبل‌فروشي برود. كنار اين مغازه يك فروشگاه لوازم‌التحرير بود كه حدود ساعت 2 بعدازظهر، صاحبش آنجا را تعطيل كرد و به خانه رفت. جعفر با صاحب مبل فروشي تماس گرفت و مدعي شد كه صاحب فروشگاه لوازم التحرير است و نياز به 400هزار تومان پول نقد دارد.

صاحب مبل فروشي، مغازه‌دار همسايه را مي‌شناخت و با او دوست بود. براي همين قبول كرد كه 400هزار تومان برايش بفرستد. اين مرد پس از قطع كردن تماس، به ماجرا مشكوك شد. چرا كه شماره تلفن تماس گيرنده با شماره تلفن دوستش فرق مي‌كرد. بنابراين با دوستش تماس گرفت و وقتي از زبان او شنيد كه هيچ مشكلي برايش پيش نيامده و براي دريافت پول هيچ تماسي با او نگرفته است، فهميد كه فرد تماس گيرنده قصد كلاهبرداري دارد.

بنابراين ماجرا را به پليس خبر داد و تيمي از مأموران به سرعت راهي مبل‌فروشي شدند. دقايقي بعد درحالي‌كه جعفر خودش را به مبل‌فروشي رسانده بود تا نقش پيك را بازي و 400هزار تومان را دريافت كند، ناگهان خود را مقابل مأموران پليس ديد و دستگير شد. سرهنگ خسروي، رئيس پليس آگاهي استان اصفهان با بيان اين خبر گفت: مرد كلاهبردار پس از انتقال به اداره آگاهي به كلاهبرداري از 10مغازه‌دار با اين شگرد اعتراف كرد و براي تحقيقات تكميلي راهي بازداشتگاه شد.

کد خبر 271905

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha