یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
۰ نفر

گرانی و نابسامانی بازار میوه در تهران باعث گردیده که از چندی پیش دستگاه‌های نظارتی برای تنظیم بازار و واقعی کردن قیمت‌ها وارد میدان شوند.

میوه

درحالي‌كه به‌گفته متوليان بازار ميوه هم‌اكنون دست‌دلالان از بازار ميوه كوتاه شده اما هنوز قيمت‌ها در شهر به سطح واقعي نرسيده و همچنان قيمت‌هاي چندبرابري حرف اول بازار ميوه است.

در تازه‌ترين اقدام پس از مانور ساماندهي در ميدان مركزي ميوه و تره‌بار، طرح آزمايشي ساماندهي بازار خرده‌فروشي در سطح شهر نيز آغاز شده و در اين مرحله 3بازار شهرستاني، تجريش و نازي‌آباد مشمول اين طرح هستند كه بنا به‌گفته مديركل سازمان تعزيرات حكومتي استان تهران ساماندهي بازار شهرستاني در ميدان امام حسين به پايان رسيده است. مشاهدات ميداني خبرنگار همشهري نيز حاكي از ساماندهي اين بازار و كاهش نسبي قيمت‌ انواع ميوه است. در اين راستا شهروندان نيز رضايت خود را از اجراي اين طرح اعلام كرده اما تأكيد دارند كه تداوم اين وضعيت از اهميت زيادي برخوردار است.

مديركل سازمان تعزيرات حكومتي استان تهران با اشاره به استقرار كيوسك مشترك بازرسي دستگاه‌هاي نظارتي در بازار ميوه و تره‌بار خيابان شهرستاني تهران به خبرنگار ما اعلام كرد، قيمت و كيفيت كنوني ميوه در اين بازار به قيمت‌هاي عمده‌فروشي نزديك و اين بازار به يكي از ارزان‌ترين بازارهاي ميوه باكيفيت مناسب تبديل شده است.

محمد محمدي با بيان اينكه استقرار مأموران وزارت بهداشت، قاضي كشيك و نظارت مستمر سازمان تعزيرات بر اين بازار موجب شده تا فروشندگان ميوه نيز نسبت به تأمين اقلام عمده مورد نياز از حجره‌داران معتبر ميدان مركزي با مهر، سربرگ رسمي و تأييديه بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت روي آورند، افزود: همچنين فروشندگان اين مركز با خريد اقلام مورد نياز در ساعات پاياني شب به نرخ پايين‌تر، اكنون محصولاتي با قيمت ارزان و كيفيت بهتر را به مشتريان عرضه مي‌كنند. به‌گفته وي اجراي اين طرح در بازارهاي ميوه و تره‌بار ميدان تجريش و نازي‌آباد تهران از چندي پيش آغاز شده و فروشندگان با رعايت نرخ سود مصوب 35درصدي خرده‌فروشي سعي در جلب‌رضايت مشتريان دارند.

کد خبر 271912

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha