یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸
۰ نفر

عباس ثابتی راد: سمپوزیوم مجسمه‌سازی‌ شهر تهران روز گذشته‌ با حضور مجتبی عبداللهی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران، جمال کامیاب، رئیس سازمان زیباسازی و جمعی از هنرمندان داخلی و خارجی در محوطه برج میلاد آغاز به‌کار کرد.

مجسمه

معاون خدمات شهري شهرداري تهران در اين مراسم با بيان اينكه سازمان زيباسازي وظايف گوناگوني برعهده دارد، گفت: البته اين سازمان در ميان فعاليت‌هاي متعدد خود تلاش كرده به موضوع هنر توجه ويژه‌اي داشته باشد.مجتبي عبداللهي با تأكيد بر اينكه در كشور ما و همينطور در دين اسلام توجه ويژه‌اي به موضوع هنر شده است، افزود: مجسمه‌سازي‌ نيز بخشي از هنر است كه سابقه‌اي بيش از يك قرن در كشور و شهر ما دارد.

وي با اشاره به اينكه هنر مي‌تواند هويت ملي و ديني يك كشور را متبلور سازد، ادامه داد: در شهرها فضاهايي وجود دارد كه با مجسمه‌هايي كه در آنها نصب شده معنا پيدا مي‌كند. به‌عنوان مثال ميدان فردوسي يا دربند با مجسمه‌هايي كه در آنها كار شده است هويت پيدا مي‌كنند. وي با بيان اينكه مي‌توان از مجسمه به‌عنوان يك مبلمان شهري يادكرد، گفت: بايد بيش از پيش به هنر مجسمه‌سازي‌ توجه كنيم.

معاون شهردار تهران با اشاره به برگزاري ششمين سمپوزيوم بين‌المللي مجسمه‌سازي‌ در تهران افزود: اميدواريم در زمينه‌هاي مختلف چنين جشنواره‌هايي برگزار شود چرا كه اين جشنواره‌ها علاوه بر اينكه موجب تبادل تجربيات بين هنرمندان مي‌شود تبليغي براي شهر تهران است. به گفته عبداللهي هنرمندان خارجي با حضور در شهر تهران و مشاهده هنر، فرهنگ و پاكيزگي اين شهر متوجه هويت فرهنگي و هنري ايران مي‌شوند و به‌نوعي مبلغاني براي كشور خواهند بود.معاون شهردار تهران همچنين از سازمان زيباسازي خواست امكاناتي را فراهم كند تا تمامي رشته‌هاي هنري بتوانند در آن حضور داشته باشند و مشتاق براي شركت در اين جشنواره‌ها شوند.

در اين مراسم جمال كامياب، مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران با بيان اينكه استمرار و تداوم سمپوزيوم‌ها موضوع بااهميتي است كه نبايد از كنار آن به‌سادگي گذشت، گفت: اين رويداد هنري مي‌تواند به يك جريان تبديل شود. او با تأكيد بر اينكه اين سمپوزيوم‌ها ظرفيت لازم را دارند تا جريان‌سازي‌ كنند، افزود: به‌عنوان مثال سمپوزيوم بين‌المللي مجسمه‌سازي‌ و دو سالانه مجسمه‌سازي‌ از برنامه‌هايي است كه جريان‌سازي‌ كرده تا نمونه‌هاي آنها را در شهرهاي ديگر يا بخش‌هاي خصوصي مشاهده كنيم.مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران با بيان اينكه برگزاري سمپوزيوم‌هاي بين‌المللي علاوه بر ايجاد فضاي صميمي بين استادان و دانشجويان، فضاي نقد را نيز فراهم مي‌كند، ادامه داد: برگزاري سمپوزيوم‌ها همچنين موجب تعامل بيشتر بين هنرمندان و مسئولان شده و همينطور تجربيات هنري را تبادل مي‌كند.

به‌گفته كامياب شهرها به‌دليل رشد فزاينده تكنولوژي نياز دارند كه رگه‌هايي از احساس و هنر در آنها دميده شود تا فضاي زيباتر، دلچسب‌تر و بانشاط‌تري در آنها وجود داشته باشد. كامياب با بيان اينكه متريال استفاده شده در سال گذشته چوب بود، افزود: امسال سمپوزيوم با متريال سنگ برگزار مي‌شود كه البته هركدام سختي‌هاي خود را دارد. به گفته مسئولان برگزاري، طرح‌هايي از 173 هنرمند از 63 كشور جهان به اين سمپوزيوم رسيده و 75 نفر از هنرمندان در بخش استادان،63 دانشجوي رشته مجسمه‌سازي و 50دانشجو در بخش دستياري هنرمندان حرفه‌اي در اين سمپوزيوم شركت كرده‌اند. اين جشنواره تا 15 مهر در 2 نوبت صبح و عصر برگزار مي‌شود.

کد خبر 271917

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha