دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: خزانه‌دار اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مزایده فروش شرکت هواپیمایی انر ترکیه متعلق به بابک زنجانی هشدار داده که مسئولان دادستانی و هواپیمایی کشور اجازه ندهند این اموال به غارت برده شود.

به گزارش اقتصاد نيوز، حمید حسینی در روزنوشت‌های خود در صفحه شخصی خود به ملاقات دو ساعته با رضا ضراب در استانبول اشاره و مطرح می‌کند که ضراب از گفت‌وگوی او با روزنامه زمان ترکیه گلایه داشته است.

وی پس از این به روزنوشت خود در حدود یک ماه پیش اشاره و عنوان می‌کند که در آن مصاحبه نحوه همکاری ضراب و زنجانی در انتقال پول را توضیح داده و تشریح کرده است که که دولت و بانک مرکزی نقشی در این رابطه نداشته‌اند، بانک مرکزی ارز را به فعالان اقتصادی و پیمانکاران فروخته و آنان برای انتقال وجه از بانک کونلن چین یا هالک بانک ترکیه به سراغ امثال ضراب و زنجانی رفته و با رضایت معامله کرده و اکنون هم شاکی نیستند.

حسینی پس از این صراحتا بیان می کند که امثال ضراب و زنجانی در انتقال پول و دورزدن تحریم‌ها به ایران کمک کرده‌اند و شایسته تقدیر هستند.

او همچنین در پایان این نوشته خود به مزایده فروش شرکت هواپیمایی انر ترکیه متعلق به بابک زنجانی اشاره می کند و توضیح می دهد: این شرکت پس از دستگیری شمس از همکاران بابک زنجانی‌ رها شده و صاحبان قبلی این شرکت در حال حساب سازی جهت خرید اموال هستند، لازم است مسئولان دادستانی و هواپیمایی در این رابطه هشیاری به خرج داده و نگذارند این اموال به غارت برده شود.

متن کامل نوشته حمید حسینی:

«دیروز با اقا رضا ضراب در استانبول جلسه‌ای دو ساعته داشتم و ایشان از مصاحبه من با روزنامه زمان ترکیه گلایه‌مند بود، قبل از اینکه تحریف‌های روزنامه زمان را توضیح دهم بخشی از روزنوشت ٢٧ مرداد ماه که ١٢ روز قبل از چاپ مصاحبه که در سایت من قابل دسترس است تکرار می‌کنم و در نوشته بعدی گفت‌وگوی طولانی خود با رضا ضراب را منتشر می‌کنم:

از دیروز چند بار از روزنامه زمان ترکیه (تودی) تماس گرفته و اصرار بر ملاقات و مصاحبه داشتند. لذا امروز با خبرنگار، عکاس و مترجم آنان قرار گذاشتم. سوالاتشان را از روابط ایران و ترکیه شروع و سپس به سراغ ضراب و زنجانی رفتند، این روزنامه که متعلق به اپوزوسیون ترکیه است درصدد اثبات تخلف ضراب بود و اینکه چرا دادگاه ایران ایشان را احضار ومحاکمه نکرده است. من نحوه همکاری ضراب و زنجانی در انتقال پول توضیح دادم و تشریح کردم که دولت و بانک مرکزی نقشی در این رابطه نداشته‌اند، بانک مرکزی ارز را به فعالان اقتصادی و پیمانکاران فروخته و آنان برای انتقال وجه از بانک کونلن چین یا هالک بانک ترکیه به سراغ امثال ضراب و زنجانی رفته و با رضایت معامله کرده و اکنون هم شاکی نیستند.

من اعلام کردم که امثال ضراب و زنجانی در انتقال پول و دورزدن تحریم‌ها به ایران کمک کرده‌اند و شایسته تقدیر هستند و اگر زنجانی دستگیر شده به خاطر بدهی نفتی است نه انتقال پول. خبرنگار این روزنامه خیلی تلاش کرد که دولت و بانک را طرف معامله ضراب و بابک نشان دهد و من مستدل پاسخ دادم و همکاری با بانک‌ها را مربوط به صرافی بانک‌ها دانستم نه خود بانک و این خبرنگار بعد از یک و نیم ساعت بحث و گفتگو اتاق را ترک کرد.

این خبرنگار ترک روزنامه‌ای را نشان داد که مزایده فروش شرکت هواپیمایی انر ترکیه متعلق به بابک زنجانی به زودی برگزار خواهد شد. این شرکت پس از دستگیری شمس از همکاران بابک زنجانی‌ رها شده و صاحبان قبلی این شرکت در حال حساب سازی جهت خرید اموال هستند، لازم است مسئولان دادستانی و هواپیمایی در این رابطه هشیاری به خرج داده و نگذارند این اموال به غارت برده شود.»

کد خبر 271994

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha