همشهری‌آنلاین: اینترنت اشیا به بسیاری از اشیا و وسایل محیط که به شبکه اینترنت متصل شده است و از طریق کاربری‌های موجود در تلفن‌های هوشمند و تبلت، کنترل و مدیریت می‌شود، گفته می‌شود.

اینترنت اشیا

به گزارش واحد مركزي خبر، موسس و رئیس انجمن اینترنت اشیاء اروپا در سمینار بین‌المللی اینترنت اشیاء در دانشگاه اصفهان با بیان اینکه برای پیاده‌سازی اینترنت اشیا نیاز قطعی به اینترنت پهن باند یا با سرعت بسیار بالا نیست گفت: با همین امکانات و زیرساخت‌های موجود در کشور ایران نیز می‌توان طرح‌هایی در این زمینه تعریف کرد.

راب ون کراننبرگ (Rob Van Kranenburg) افزود: در این طرح ها با بلوتوث و فناوری شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) نیز می‌توان این کار را انجام داد.

وی با اشاره به اینکه اینترنت اشیاء بحث نوپایی در دنیااست، گفت: با اینحال دانشجویان و استادان ایرانی در این زمینه مطالعات و اقدامات اولیه خوبی انجام داده‌اند.

کراننبرگ گفت: ایران برای پیشرفت در این زمینه باید با انجمن‌های جهانی تعامل داشته و برگزاری چنین سمینارهایی نیز به آن کمک می‌کند.

وی حمایت و مشارکت مردم، سازمان‌ها و دولت در این زمینه را ضروری دانست و افزود: دولت‌ها باید بررسی کنند که در این زمینه به چه چیزی احتیاج دارند، سپس آن را تعریف کنند تا زمینه‌های توسعه ایجاد شود.

کد خبر 272025

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha