تبهکار حرفه‌ای سردسته باند مسلحی بود که دست به گروگانگیری افراد ثروتمند می‌زدند.

حوادث

اعضاي اين باند پس از تصادف ساختگي با خودروهاي مدل بالا، آنها را متوقف مي‌كردند و با ضرب و شتم و تهديد اسلحه، راننده‌ها را گروگان مي‌گرفتند.اعضاي اين باند مخوف از آذرماه سال گذشته تحت تعقيب پليس آگاهي تهران قرار گرفتند. نخستين شاكي راننده يك خودروي هيوندا بود كه توانسته بود از دست مردان مسلح فرار كند.

اين مرد شامگاه 20آذر وحشتزده نزد مأموران پليس رفت و گفت:« حدود ساعت 9شب از محل كارم در خادم‌آباد شهريار راهي خانه‌ام بودم كه يك پژو از پشت سر با ماشينم تصادف كرد. توقف كردم و براي بررسي خسارت از ماشين پياده شدم. در همين هنگام 5نفر از داخل پژو بيرون پريدند و به من حمله كردند. آنها اسلحه كمري داشتند و مرا به باد كتك گرفتند. سپس قصد داشتند با تهديد اسلحه مرا سوار ماشين كنند و گروگان بگيرند اما در يك لحظه كه دستم رها شد، با همه توانم شروع به فرار كردم. مردان مسلح نيز بلافاصله سوار ماشين من و ماشين خودشان شدند و فرار كردند.

  • گروگانگيري‌هاي ميليوني

با شكايت مرد جوان، تيمي از كارآگاهان اداره يكم پليس آگاهي تهران جست‌وجو براي دستگيري سارقان را شروع كردند. مرد جوان تنها طعمه دزدان مسلح نبود؛ چرا كه در ادامه پليس با پرونده‌هاي مشابه ديگري هم روبه‌رو شد كه حكايت از گروگانگيري‌هاي ميليوني داشت.

هر چند نخستين شاكي توانسته بود از دست مردان مسلح فرار كند اما ماجرا براي دومين شاكي به‌گونه‌اي ديگر رقم خورده بود. اين مرد به مأموران گفت: حدود ساعت 10شب دوم ارديبهشت امسال در اتوبان تهران- ساوه و به سمت تهران در حركت بودم. بعد از گذشتن از عوارضي، يك خودروي پژو از پشت سر با من تصادف كرد.

كنار جاده توقف كردم و جواني حدود 25ساله از پژو پياده شد. وقتي به من رسيد، به سمتم حمله كرد و از پشت سر مرا گرفت. همزمان 4نفر ديگر از پژو پياده شدند و مرا به باد كتك گرفتند. آنها مرا به زير صندلي عقب ماشين خودم انداختند و حركت كردند. در بين راه نيز مرا كتك مي‌زدند و مي‌گفتند كه 300ميليون تومان پول نقد براي آزادي‌ام مي‌خواهند. 3 كارت عابر بانك همراهم بود كه مجموعا 120ميليون تومان موجودي داشت. آنها را در اختيارشان قرار دادم اما دست‌بردار نبودند.

نيمه‌شب بود كه به ميدان صادقيه رسيديم. آنها پس از بستن چشم‌ها، دست‌ها و پاهايم مرا به مكان نامعلومي بردند و درحالي‌كه مدام تهديد به مرگ مي‌كردند، در خيابان‌ها مي‌گشتند. وقتي صبح شد، آنها از طريق خريد، موجودي تمامي كارت‌ها را خالي كردند و حدود ساعت 4بعدازظهر مرا با چشماني بسته در شهرك غرب رها كردند و متواري شدند.

  • يك قدم مانده به مرگ

شاكي ديگر كه مردي سالخورده بود چنان از سوي اعضاي باند مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود كه تا يك قدمي مرگ رفته بود. اين مرد نيز در تشريح ماجرا گفت: ساعت 6صبح بود كه در اتوبان آزادگان، خودرويي از پشت سر با ماشين من تصادف كرد. وقتي توقف كردم، 3جوان از آن پياده شدند و به زور سوار ماشين من شدند. آنها مرا به باد كتك گرفتند و چشمانم را بستند. بعد كارت عابربانكم را گرفتند و مجبورم كردند كه با همسرم تماس بگيرم و از او بخواهم كه 300ميليون تومان به حسابم بريزد.

من كارخانه‌دار هستم و همسرم به تصور اينكه مشكلي برايم پيش آمده، اين مبلغ را به حسابم واريز كرد. گروگانگيران براي رسيدن به اين مبلغ مرا به‌شدت شكنجه كردند. چندين ساعت در گروگان آنها بودم و در همه اين مدت مرا كتك مي‌زدند؛ طوري كه بعدازظهر همان روز وقتي همه 300ميليون تومان موجودي حسابم را خالي كردند، مرا در خيابان رها كردند. حالم به‌شدت بد بود و شهروندان به كمكم آمدند و مرا به بيمارستان بردند. به‌دليل شدت جراحاتي كه داشتم تا يك قدمي مرگ رفتم و مرا به اتاق عمل بردند و پس از 2‌بار عمل قلب‌باز خوشبختانه از اين ماجرا جان سالم به‌در بردم.

  • دستگيري تبهكاران مخوف

حساسيت پرونده به حدي بود كه كارآگاهان تحقيقات شبانه‌روزي براي ردگيري اعضاي باند را در دستور كار خود قرار دادند. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه اعضاي باند پس از هر گروگانگيري، راهي صرافي‌ها و طلافروشي‌ها مي‌شدند و موجودي حساب طعمه‌هايشان را تبديل به سكه و طلا مي‌كردند. تيم تحقيق با ردگيري دزدان و اطلاعات به‌دست آمده از شاكيان در نهايت به سرنخ‌هايي از اعضاي باند دست‌پيدا كرد. اين سرنخ‌ها كارآگاهان را به 6دزد حرفه‌اي به نام‌هاي اسماعيل، يوسف، رضا، حسام، سجاد و محمد رساند كه همگي از مجرمان سابقه‌دار بوده و بارها به اتهام سرقت‌هاي خشن مخصوصا سرقت‌هاي مسلحانه دستگير شده بودند.

تا جايي كه يكي از آنها به نام محمد، به جرم سرقت مسلحانه در شهريار به 17سال زندان محكوم شده بود اما پس از طي چند سال از حبس خود، با گرفتن مرخصي توانسته بود از زندان فرار كند. با اين اطلاعات مخفيگاه تمامي اعضاي اعضاي باند در منطقه قلعه حسن‌خان، شهريار و پرند شناسايي شد و كارآگاهان در جريان 3عمليات همزمان توانستند نيمه‌شب 22شهريورماه، تمامي آنها را دستگير كنند.

اعضاي باند پس از انتقال به اداره آگاهي به سرقت و گروگانگيري‌هاي سريالي اعتراف كردند و مدعي شدند كه تا‌كنون از 6نفر با اين شگرد سرقت‌ كرده‌اند.سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: براي هر 6 متهم پرونده قرار قانوني صادر شده و تحقيقات تكميلي از اعضاي اين باند ادامه دارد.

کد خبر 272031

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha