سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۱
۰ نفر

رئیس ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه خشکسالی و گرما از دلایل تکثیر مگس سفید در سطح شهر تهران است، به ایسنا گفت: با کاهش دما به ۱۰درجه سانتی‌گراد بالای صفر، تکثیر این حشره محدود می‌شود.

مگس سفید


عليمحمد شاعري افزايش جمعيت حشره عسلك پنبه يا مگس سفيد را ناشي از خشكسالي و گرم شدن هوا و تغيير شرايط آب و هوايي و رطوبت دانست و تصريح كرد: ميزبان اصلي اين حشره، محصولات كشاورزي و باقي ماندن انواع صيفي‌جات و محصولات گلخانه‌اي در گلخانه‌هاي اطراف تهران است.

وي با تأكيد بر اينكه اين حشره هيچ‌گونه آسيبي به انسان وارد نمي‌كند، گفت: براساس گزارش‌هاي دريافتي، افزايش جمعيت مگس سفيد به محصولات كشاورزي و فضاي سبز آسيب مي‌زند و ازهمين رو، سازمان پارك‌هاي شهرداري با تمهيداتي در حال كنترل اين حشره است.

به گفته شاعري، مبارزه با اين حشره در شهر تهران با روش مكانيكي و روش‌هاي بيولوژيك در حال انجام است. در گلخانه‌هاي كشاورزي و مزارع اطراف شهر تهران نيز مبارزه با اين حشره با استفاده از روش‌هاي شيميايي توسط كشاورزان صورت مي‌گيرد. وزارت جهادكشاورزي هم بايد با اقدامات مديريتي براي كنترل آفت در اراضي كشاورزي اطراف شهر به كاهش جمعيت اين حشره كمك كند.

وي با اشاره به ترشحات چسبنده مگس سفيد گفت: اين مواد روي برگ‌ها باعث تجمع و انتشار بي‌رويه بيماري‌هاي قارچي روي گياهان مي‌شود ولي هيچگونه تهديدي براي سلامت انسان ايجاد نمي‌كند.

کد خبر 272055

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha