سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۲
۰ نفر

سازمان ثبت احوال آمار وقایع حیاتی ۵ ‌ماه گذشته را منتشر کرد. مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت این سازمان اعلام کرد: دراین مدت آمار ولادت نسبت به‌مدت مشابه سال قبل آن ۸/ ۳درصد رشد، آمار وفات یک درصد کاهش و آمار ازدواج نیز ۶/ ۴درصد کاهش داشته است. همچنین استان البرز بیشترین و خراسان‌شمالی کمترین آمار ولادت را به‌خود اختصاص داده‌اند.

جمعیت

 

علي‌اكبر محزون با اشاره به اينكه ميانگين رشد جمعيت تهران بالاتر از ميانگين كشوري بوده و نسبت به مدت مشابه قبل افزايش 1/ 5درصدي داشته، گفت: طي 5‌ماه ابتداي امسال 626هزارو911 ولادت در كل كشور به ثبت رسيده است كه از اين تعداد 323هزارو21 نفر پسر و 303هزارو890 نفر دختر بوده‌اند و در مجموع در ازاي هر 2/ 106پسر 100دختر متولد شده است. به‌گفته وي، همچنين براساس آمارهاي به‌دست آمده 482هزارو568 مورد ولادت در مناطق شهري و 144هزارو343 واقعه ولادت در مناطق روستايي رخ داده است.

محزون با اشاره به اينكه استان البرز با رشد 4/ 8درصدي بيشترين آمار ولادت را به‌خود اختصاص داده است، گفت: استان‌هاي قم با 3/ 8درصد و آذربايجان غربي با 9/ 7درصد بيشترين رشد ولادت را داشته‌اند. استان‌هاي خراسان‌شمالي با منفي 9/ 4، كهگيلويه‌و‌بويراحمد با منفي 3/ 2 و استان زنجان هم با منفي 5/ 1كمترين ميزان ولادت را در ميان استان‌ها به‌خود اختصاص داده‌اند. به گفته مديركل دفتر آمار و اطلاعات جمعيتي و مهاجرت سازمان ثبت احوال كشور در اين 5ماهه 162هزارو229 مورد واقعه وفات اتفاق افتاده و نسبت به‌مدت مشابه سال قبل يك درصد كاهش داشته است.

كاهش 6/4درصدي ازدواج

محزون همچنين با بيان اينكه طي 5ماهه امسال 288هزارو183 واقعه ازدواج به ثبت رسيده كه در مقايسه با مدت مشابه 6/ 4درصد كاهش داشته، افزود: عامل اول اين اتفاق ساختار سني جمعيت است كه از سن پيك ازدواج عبور كرده است. متولدين دهه60 در ساختار جمعيتي بيشترين رقم را به‌خود اختصاص داده‌اند كه اين افراد از پيك جمعيتي سن ازدواج عبور كرده و باعث مي‌شود آمار ازدواج كاهش پيدا كند. محزون همچنين درخصوص آمار طلاق گفت: در اين مدت 62هزارو69 مورد طلاق به ثبت رسيده كه نسبت به قبل افزايش داشته است اما درصد دقيق آن در آمار 6ماهه اعلام خواهد شد.

 

کد خبر 272057

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha