همشهری آنلاین: دو کاندیدای ریاست فدراسیون اسکواش به روند برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون در شرایطی که به گفته آنها استعلام نامزدهای ریاست فدراسیون تأیید نشده و نهادهای مسئول برگزاری انتخابات زمان برگزاری مجمع انتخاباتی را با تأخیر به برخی کاندیداها اعلام کرده‌اند، اعتراض نشان دادند.

به گزارش تسنیم، مجمع فدراسیون اسکواش چهارشنبه 26 شهريور ماه برگزار می‌شود که در این مجمع مسعود سلیمانی، سعید فاضلی‌فر، احمد ارشدی، کاوه آزاده و مجید روحانی به عنوان کاندیداهاي رياست فدراسيون حضور خواهند داشت.

ریاست این مجمع انتخاباتی بر عهده نصرالله سجادی، معاون توسعه ورزش وزارت ورزش و جوانان است. برگزاري این مجمع در حالی است که حاشیه‌های زیادی در این انتخابات به وجود آمده و سعید فاضلی‌فر به همراه کاوه آزاده به شرایط برگزاری انتخابات معترض هستند.

سعيد فاضلی‌فر درباره برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون اسکواش به تسنيم گفت:‌ در فدراسیون اسکواش، تخلفاتی انجام شده و با این حال قرار است چهارشنبه، مجمع با حضور برخی متخلفان انجام شود. متأسفانه چند وقتی است که باب شده رؤسای فدراسیون‌ها با افرادی در بدنه وزارت ورزش و جوانان لابی می‌کنند تا در مجمع حمایت شوند.

وی افزود: حضور مسعود سلیمانی به عنوان رئیس فدراسیون اسکواش در این فدراسیون غیرقانونی بوده چراکه تیر ماه حکم او به اتمام رسیده و قانوناً باید سرپرستی برای این فدراسیون انتخاب می‌شد تا مجمع برگزار شود.

کاندیدای ریاست فدراسیون اسکواش با بیان اینکه برای برگزاری انتخابات هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی قبلی انجام نشده است، گفت: تا روز پنجشنبه اطلاعی نداشتیم که قرار است مجمع انتخاباتی فدراسیون چه زمانی برگزار شود که این موضوع شبهه‌برانگیز است. دقیقاً همان روز که به این مسئله و عدم اطلاع‌رسانی اعتراض کردم، نامه برگزاری مجمع برایم ایمیل شد که تاریخ این نامه برای 18 شهریور ماه بود و مشخص شد نامه را نگه داشته بودند و قصد داشتند زمان را بکشند.

فاضلی‌فر خاطرنشان کرد: دوشنبه 24 شهريور ماه درباره استعلام کاندیداها از وزارت ورزش و جوانان سؤال کردم که اعلام شد هنوز استعلام کاندیداها نرسیده و با وجود این موضوع مانده‌ام چگونه تاریخ مجمع تعیین شده و قرار است چهارشنبه 26 شهريور ماه برگزار شود.

کاوه آزاده نیز كه از کاندیداهای معترض نسبت به شرايط برگزاری مجمع فدراسيون اسكواش است، به تسنیم گفت: در حالی که هنوز جواب استعلام برخی کاندیداها نیامده است، آقایان قصد دارند مجمع را برگزار کنند. وقتی به این موضوع اعتراض کردیم با این جواب روبرو شدیم که اگر 25 روز بعد از درخواست استعلام جوابی نیاید به منزله تأیید صلاحیت است.

وی ادامه داد: به عنوان فردی که لیسانس و فوق‌لیسانس تربیت بدنی دارد و کاندیدای ریاست فدراسیون هستم به برگزاری این مجمع اعتراض دارم، چراکه از داخل وزارتخانه برخی برای این مجمع تصمیم می‌گیرند و به کاندیداها ارجحیت می‌دهند.

آزاده به حضور سلیمانی در سمت ریاست فدراسیون اسکواش اعتراض کرد و گفت: در حالی که 20 تیر ماه حکم ریاست سلیمانی به اتمام رسیده اما آقایان هنوز در سمت خود باقی هستند و مجمع نیز در این شرایط برگزار می‌شود.

در پي پيگيري‌هاي همشهري آنلاين درباره حاشیه‌های انتخابات رياست فدراسيون اسكواش، كاوه آزاده، آنچه كه تحت عنوان «لابي‌گري در ورزش» ناميد را تخريب‌كننده علم ورزش دانست و خاطرنشان كرد: از وزارت ورزش و جوانان دولت تدبير و اميد انتظار مي‌رود توجه به علم در كنار تجربه را مبناي فعاليت‌هاي خود و نوع برخوردي كه با فعالان حرفه‌اي حوزه ورزش دارد، قرار دهد.

وي در توضيح بيشتر گفت: برخي كانديداها از چند روز قبل از اينكه ديگر كانديداها از زمان برگزاري مجمع مطلع باشند، در رايزني‌هايي كه با هيات‌ها داشته‌اند خود را گزينه اصلي وزارت ورزش و جوانان عنوان كرده‌اند كه اين يك نوع بي‌اخلاقي است و علاوه بر اينكه حركتي در جهت خدشه‌دار شدن بي‌طرفي وزارت ورزش و جوانان محسوب مي‌شود، نشان از تحرك خارج از عرف برخي كانديداها دارد كه حتماً بايد از اصرارشان بر انتساب به وزارت ورزش و جوانان، رمزگشايي شود.

آزاده در بخش ديگر اظهاراتش گفت: در ميان كانديداها، يكي از مديران كميته ملي المپيك در دولت گذشته حضور دارد كه به مقام بازنشستگي نائل شده است و طبق قانون يك فرد بازنشسته نمي‌تواند تصدي يك فدراسيون را بر عهده گيرد.

اين كانديداي فدراسيون اسكواش با بيان اينكه مجمع انتخاباتي در حالي برگزار مي‌شود كه استعلام كانديداها نيامده است، تصريح كرد: در حالي كه در كشور درباره اشخاصي كه استوانه‌هاي نظام هستند، بحث تأييد صلاحيت به ميان مي‌آيد، چطور براي استعلام صلاحيت كانديداهاي يك فدراسيون كه نهادي ملي و داراي ابعاد بين‌المللي است، لزومي به رسيدن استعلام نيست.

کد خبر 272133

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha