همشهری آنلاین: معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه، میزان سرمایه ایرانیان خارج از کشور را ۸۰۰ تا یکهزار میلیارد دلار اعلام کرد.

قشقاوی

به گزارش ایرنا، حسن قشقاوی در آیین افتتاح دفتر نمایندگی این وزارتخانه در یزد افزود: ایرانیان در تمام کشورها سرمایه دارند که باید برای جلب مشارکت و جذب سرمایه آنها به کشور اقدام کرد.

وی ادامه داد: نیمی از فعالیت‌های وزارت امور خارجه به شناسایی و جذب این سرمایه‌ها برای توسعه کشور و خدمت به مردم معطوف است.

قشقاوی از تلاش مضاعف دستگاه سیاست خارجی کشور با همکاری ایرانیان مقیم خارج برای تحقق این هدف مهم خبر داد و اظهار کرد: جذب سرمایه گذاران خارجی و ایرانیان علاقه‌مند به مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی باید جدی گرفته شود.

معاون وزیر امور خارجه گفت: برای خنثی کردن توطئه‌های اقتصادی دشمنان علیه نظام اسلامی، مقابله با تحریم‌ها و اجرای اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، همه باید احساس وظیفه کنند.

قشقاوی تصریح کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی موظف هستند زمینه مناسب برای حضور سرمایه گذاران و کارآفرینان را در عرصه تولید، اقتصاد و اشتغال فراهم کنند.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه گفت: نباید کسانی را که بدنبال سرمایه‌گذاری مشروع و قانونی هستند زالو صفت بنامیم و موجب طرد آنها از این بخش مهم شویم.

وی، با اشاره به اینکه باید با فساد اقتصادی در چارچوب مقرارت نظام و کشور برخورد شود بر حمایت از سرمایه‌گذاران صادق تاکید کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: قطعا همه مسئولان با گردآوری اموال حرام و نامشروع مخالف هستند؛ لذا باید به اقتصاد پاک و سالم بیش از گذشته ارزش قائل شد.

کد خبر 272136

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha