سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
۰ نفر

نگار شهیددخت: یکی از سؤالاتی که معمولا زائران خانه خدا هنگام سفر برایشان پیش می‌آید این است که چگونه و تا چه مدتی می‌توانند از سیم‌کارت تلفن همراه ایرانی خود برای برقراری ارتباط با خانواده‌هایشان استفاده کنند و آیا بهتر و به صرفه‌تر نیست که با توجه به هزینه‌های رومینگ بین‌الملل، سیم‌کارت‌های کشور عربستان را تهیه کنند؟

تلفن و تماس در حج

سرويس رومينگ بين‌الملل، سرويسي است كه به مشتركان تلفن همراه اجازه مي‌دهد تا از سيم‌كارت خود با همان شماره، در شبكه‌هاي مخابراتي كشورهاي طرف قرارداد استفاده كنند كه اين قرارداد شامل مكالمه، پيام كوتاه و اينترنت همراه (جي پي آر اس) است. بدين‌ترتيب كاربران درصورت روشن‌كردن تلفن همراه در كشورهاي طرف قرارداد رومينگ به هيچ وجه هزينه‌اي براي سرويس رومينگ بين‌الملل متحمل نمي‌شوند و تنها درصورت شماره‌گيري و مكالمه با ايران يا برقراري ارتباط از ايران مجبور به پرداخت هزينه مي‌شوند.

  • هزينه تماس‌ها‌!

زماني كه شما از سرويس رومينگ بين‌الملل استفاده مي‌كنيد، هزينه مكالمات‌تان براساس تعرفه‌هاي كشور ميزبان محاسبه مي‌شود. به اين معني كه اگر در كشوري به غير از ايران، تماس تلفني برقرار كنيد، اين نوع تماس، با تماس داخلي تفاوت دارد و با نرخ تماس بين‌الملل به مقصد ايران محاسبه مي‌شود.

اعتبار استفاده از سرويس رومينگ مكالمه براي مشتركان سيم‌كارت‌هاي دائمي مبلغ مشخصي است و اگر مشتركي بيش از اين مبلغ مكالمه داشته باشد، تلفن همراهش قطع خواهد شد. تنها افرادي مي‌توانند بيش از اين مكالمه داشته باشند كه مبلغي را قبلا با مراجعه به دفاتر خدمات تلفن همراه، نزد مخابرات به وديعه بگذارند تا در مدتي كه در سفر به‌سرمي‌برند، تلفن آنها قطع نشود. البته درباره سيم‌كارت‌هاي اعتباري ايراني نيز بايد گفت درصورت تماس از ايران يا تماس با ايران، هزينه رومينگ از شارژ آن كسر خواهد شد.

  • نگاهي به استفاده از سرويس رومينگ در ايام حج

شايد بسياري از اين موضوع اطلاع داشته باشند اما بد نيست يادآوري كنيم كه زماني كه شما در عربستان هستيد براي برقراري تماس تلفني با ايران بايد قبل از شماره مورد نظرتان كد كشور ايران (0098) را شماره‌گيري كنيد. به اين صورت كه براي تماس با تلفن ثابت ايران بايد شماره مورد نظرتان را به همراه كد شهر و 0098 شماره‌گيري كنيد. نكته‌اي كه بايد به آن توجه داشت اين است كه از آنجا كه هزينه رومينگ با شماره‌گيري 0098محاسبه مي‌شود بنابراين هزينه‌ تماس‌هاي بدون پاسخ، شماره‌گيري اشتباه و شنيدن پيغام‌هاي صوتي رايج شبكه مانند «مشترك مورد نظر مشغول مكالمه است» يا «مشترك مورد نظر در دسترس نيست» نيز به‌صورت رومينگ محاسبه و از شما اخذ مي‌شود.

علاوه بر موارد ذكر شده مي‌توانيد با مقايسه تعرفه اپراتورهاي همراه كشور و تعرفه‌ تماس مستقيم از ايران با شماره ثابت تلفن هتل خود، بهترين و مقرون به‌صرفه‌ترين راه را براي ارتباط با خانواده خود انتخاب كنيد.

کد خبر 272142

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha