سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
۰ نفر

نیره کریمی: سفر حج پس از سختی‌های زیاد و انتظار و اشتیاق بی‌نهایت قسمت افراد می‌شود وبه همین دلیل همه زائران تمایل دارند که از همه برکات این سفر معنوی استفاده کرده و بهره‌مندی لازم را داشته باشند.

حج

از آنجايي كه طول مدت حج تمتع حدود يك‌ماه است و احتمال قاعدگي براي خانم‌ها در اين ايام وجود دارد،بانوان همواره اين سفر را با اضطراب و نگراني مي‌گذرانند. ما براي رفع نگراني شما بانوان زائر توصيه‌هايي داريم:

  • حتما قبل از سفر با پزشك مشورت كنيد

توصيه ما به خانم‌هاي عزيز پيش از سفر حج اين است كه حتماً چند هفته قبل از سفر توسط پزشك متخصص زنان ويزيت شويد و علاوه بر چكاپ و معاينه، در مورد مصرف قرص‌ها براي جلوگيري ازقاعدگي با پزشك متخصص خود مشاوره داشته باشيد. به هيچ وجه قرص‌ها را بدون مشاوره با پزشك و تنها براساس راهنمايي و صحبت دوست و آشنا و زائران ديگر مصرف نكنيد. چون همين روند به ظاهر ساده درصورت مصرف ناآگاهانه، عواقب بسيار نامطلوب و سختي را بر زائر تحميل مي‌كند.

  • اصلاً ميزان مصرف و تعداد قرص‌ها و نوع قرص را تغيير ندهند

خانم‌هايي كه تصميم دارند اين قرص‌ها را استفاده كنند بايد در آخرين دوره قاعدگي قبل از سفر از روز پنجم قرص LDزردرنگ را مصرف كنند. اندازه مصرف شبي يك قرص است و بهتر است در ساعت خاصي از شبانه‌روز و به‌طور منظم مصرف شود. قرص‌هاي ديگري هم به اين منظور وجود دارد اما در شرايط طبيعي، توصيه نمي‌كنيم كه مصرف شوند. در واقع قرص‌هايي مانند «ديان» و «تري‌فازيك» كه خارجي هستند احتمال لكه بيني و عوارض بيشتري را در سفر ايجاد مي‌كند. خانمي كه مصرف صحيح اين قرص‌ها را شروع كرده و به سفر حج آمده، ممكن است دچار لكه بيني ‌شود.

اين مسئله كاملاً طبيعي است و اصلاً نبايد موجب دلهره و اضطراب زائر شود و آرامش او را برهم بزند. در اين شرايط به پزشك مراجعه كرده و با رعايت توصيه‌هاي او، مشكل برطرف خواهد شد. خانم‌هاي عزيز دقت كنند كه اصلاً سرخود ميزان مصرف و تعداد قرص‌ها و نوع قرص را تغيير ندهند. به‌طور كلي اين قرص‌ها، داروهاي هورموني هستند كه درصورت مصرف ناصحيح، عوارضي در بدن زن ايجاد مي‌كنند. مثلاً عارضه تهوع با دوز معمولي، به راحتي توسط پزشك قابل برطرف شدن است اما مصرف بيش از حد قرص باعث عوارض جانبي شديدتر چون استفراغ و سرگيجه شده و حتي منجر به بستري شدن فرد هم مي‌شود. در طول سفر حج به‌علت تغيير شرايط آب و هوايي و خستگي ممكن است پيش‌بيني‌هاي شما غلط دربيايد و با وجود مصرف اين قرص‌ها ناگهان قاعدگي بي‌موقعي به سراغ شما بيايد. در اين صورت به هيچ وجه مصرف قرص‌ها را چندبرابر نكنيد بلكه فقط به پزشك مستقر در كاروان‌هاي حجاج ايراني مراجعه كنيد تا مشكل شما را حل كنند.

  • چه خانم‌هايي نبايد از قرص‌هاي ضدبارداري استفاده كنند

افرادي كه سابقه ايجاد لخته در پا داشته و اين عارضه به‌دنبال بارداري يا بدون بارداري ايجاد شده باشد.
افرادي كه بيماري كبدي پيش‌رونده دارند با مصرف قرص‌ها و داروهاي هورموني وضعيت وخيم‌تري پيدا مي‌كنند.

كساني كه سابقه سرطان سينه يا رحم داشته‌اند.افراد بالاي ۳۵ سال و سيگاري.
كساني كه كلسترول خون بالا دارند بايد حتماً تحت نظارت پزشك داروي هورموني ديگري بگيرند.
كساني كه دچار خونريزي غيرطبيعي رحم هستند هم حتماً بايد تحت نظر پزشك از چنين داروهايي استفاده كنند.

 

کد خبر 272150

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha