سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: حزب حاکم در روسیه در انتخابات منطقه‌ای در کریمه، شبه‌ جزیره اوکراینی که ماه مارس به فدراسیون روسیه پیوست، پیروز شد.

حزب حاکم روسیه در انتخابات کریمه به پیروزی رسید

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه ، کمیته‌های انتخاباتی محلی سه‌شنبه اعلام کردند: حزب روسیه متحد، متعلق به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، 70 کرسی از 75 کرسی پارلمان منطقه‌ای کریمه را از آن خود کرد.

بنا بر آمار رسمی، مشارکت در این انتخابات 53.61 درصد بود.

در سواستوپل، شهری در کریمه با وضعیت فدرال، این حزب 22 کرسی از 24 کرسی پارلمان را به دست آورد.

حزب ملی‌گرای تندرو «ال دی پی آر»، تنها حزب دیگر که آرای آن به اتفاق آرای روسیه متحد ، از حد نصاب پنج درصد بیشتر شد، به نوبه خود پنج کرسی پارلمان منطقه‌ای کریمه و دو کرسی را در سواستوپل به دست آورد.

ساکنان این شبه‌جزیره جایی که ناوگان روسیه در دریای سیاه در آنجا مستقر است، برای انتخابات نمایندگان پارلمان کریمه و سواستوپل همچنین انتخاب مشاوران شهرداری‌های محلی پای صندوق‌ها رفتند. این نمایندگان سپس وظیفه دارند فرمانداران منطقه را انتخاب کنند.

اوکراین این انتخابات را که نخستین انتخابات در کریمه پس از الحاق آن به روسیه است، محکوم کرده است.

آمریکا نیز دوشنبه اعلام کرد این انتخابات را به رسمیت نمی شناسد.

ديمیتری مدودف نخست وزیر روسیه از نتایج این رأی‌گیری استقبال کرد و گفت: «این انتخابات بار دیگر به ما و همسایگانمان ثابت کرد قدرت در روسیه مبتنی بر فرآیندهای قانونی است».

انتخابات محلی روز یکشنبه در روسیه برای انتخاب فرمانداران و پارلمان‌های محلی در 84 منطقه برگزار شد. در اکثر قریب به اتفاق این مناطق، نتایج به پیروزی نامزدهای تحت حمایت کرملین منجر شد.

کد خبر 272152

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha